Gå til indhold

Innovation ud af krisen - InnovationDanmark e-magasin nr. 1

Forsideillustrations tekst mangler
Under en økonomisk krise er det vigtigt, at virksomhederne satser på forskning, udvikling og innovation. Det er budskabet i Rådet for Teknologi og Innovations første e-magasin: Innovation ud af krisen.
: 09. juli 2009
: Forsknings- og Innovationsstyrelsen
: 10

Om publikationen

Ifølge international forskning kommer virksomheder, der satser på forskning, udvikling og innovation, væsentligt bedre gennem krisetider end andre virksomheder.

Det faktum ønsker Rådet for Teknologi og Innovation at sætte fokus på med et nyt e-magasin ”Innovation ud af krisen”, som led i implementering af Rådets handlingsplan InnovationDanmark.

Magasinet er inspireret af konferencen FutureNext, afholdt i København 15. og 16. juni 2009. Her udvekslede repræsentanter for et halvt hundrede virksomheder ideer, der kan være med til at bringe dansk erhvervsliv godt gennem krisen.

Innovationschef Malene Bendtsen, TrygVesta, erhvervsmanden Lars Kolind, senior business developer Christian Thor Larsen, LEGO, samt direktør Peter Blach, Videnskabsministeriets innovationsnetværk Offshore Center Danmark, fortæller i e-magasinet om deres erfaringer med innovation under den aktuelle økonomiske krise.

E-magasinet redegør desuden for resultaterne af en ny undersøgelse, hvor flere end tusind danske virksomheder svarede på, hvordan krisen påvirker deres indsats inden for forskning, udvikling og innovation.

Desuden udfordrer en interaktiv quiz e-magasinets læsere: Har du fingeren på krisens puls? Tag stilling til ti teser om, hvordan krisen påvirker danske virksomheders innovation. Klik og se, om du har ret eller tager fejl.

 

 

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 14. februar 2013