Du er her: Forside Publikationer 2017 Ph.d.-uddannelsens kvalitet og relevans

Ph.d.-uddannelsens kvalitet og relevans

Forsideillustrations tekst mangler
Hovedresultaterne fra Uddannelses- og Forskningsministeriets seks analyser af et øget ph.d.-optag i perioden 2003-2010.
: 03. marts 2017
: 978-87-92572-68-4
: Uddannelses- og Forskningsministeriet
: 2017
: 123

Fra 2003 til 2010 steg optaget på ph.d.-uddannelsen fra 1.200 til ca. 2.600 om året. Stigningen var delvist et resultat af Globaliseringsaftalen fra 2006, der havde til formål at styrke væksten og innovationsevnen i Danmark.

Ti år efter er nogle af virkningerne af det øgede optag slået igennem, idet de første store ph.d.-årgange er dimitteret og indtrådt på arbejdsmarkedet.

Uddannelses- og Forskningsministeriet præsenterer resultaterne af indsatsen i seks delrapporter og en opsummering af hovedresultaterne, der kan læses her:

Senest opdateret 03. marts 2017