Du er her: Forside Publikationer

Publikationer

Oversigt over de seneste års publikationer fra ministeriet, Styrelsen for Forskning og Uddannelse samt Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Viser 61-70 af 1000 resultater
EU-Information, nr. 1 - februar 2016
EU-Information, nr. 1 - februar 2016
Publiceringsdato 25. februar 2016 Magasinet sætter fokus på regionerne i Horizon 2020. Læs hvad der hitter i de fem regioner, og mød nogle af personerne bag de regionale hjemtagstal. Læs interview med 'uddeler' og modtager af ERC-midler til frontforskning og få indblik i etik og impact fra stamcelleforsker og videnskabsformidler.
An OECD horizon scan of megatrends and technology trends in the context of future research policy
An OECD horizon scan of megatrends and technology trends in the context of future research policy
Publiceringsdato 19. februar 2016 I rapporten 'An OECD Horizon Scan of Megatrends and Technology Trends in the Context of Future Research Policy' beskrives en række fremtidige og globale samfundsmæssige og teknologiske udviklingstendenser, som disse er beskrevet i internationale fremsynsstudier, scenarier og rapporter.
DFiR: Anbefalinger til bedre kvalitet i politikudvikling
DFiR: Anbefalinger til bedre kvalitet i politikudvikling
Publiceringsdato 11. februar 2016 'Anbefalinger til bedre kvalitet i politikudvikling' er Danmarks Forsknings- og Innovationspolitiske Råds tre anbefalinger til, hvordan det i højere grad sikres, at der anvendes forskningsbaseret viden i politikudvikling, så kvaliteten af politiske beslutninger styrkes.
Voksnes nøglekompetencer - i et nordisk perspektiv
Voksnes nøglekompetencer - i et nordisk perspektiv
Publiceringsdato 25. januar 2016 Publikationen fra Nordplus præsenterer eksempler på nordisk/baltisk uddannelsesamarbejde gennem Nordplus Voksen-programmet. Eksemplerne er alle knyttet til programmets målsætninger om at 'styrke voksnes nøglekompetencer og anerkendelsen af voksnes uformelle og ikke-formelle læring'.
Analyse af videnspredning – Spredning af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis
Analyse af videnspredning – Spredning af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis
Publiceringsdato 20. januar 2016 Forum for Koordination af Uddannelsesforskning har i 2015 fået gennemført en analyse af spredningen af dansk forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolen.
Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til kommunale forvaltninger og skoler
Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til kommunale forvaltninger og skoler
Publiceringsdato 20. januar 2016 Pixi-publikationen præsenterer Forum for Koordination af Uddannelsesforsknings anbefalinger til kommunale forvaltninger og skoler om, hvordan spredningen af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis kan styrkes.
Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til universiteter, professionshøjskoler og sektorforskningsinstitutioner
Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til universiteter, professionshøjskoler og sektorforskningsinstitutioner
Publiceringsdato 20. januar 2016 Pixi-publikationen præsenterer Forum for Koordination af Uddannelsesforsknings anbefalinger til universiteter, professionshøjskoler og sektorforskningsinstitutioner om, hvordan spredningen af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis kan styrkes.
Ny guide til støttemuligheder for dansk-kinesisk forskningssamarbejde
Ny guide til støttemuligheder for dansk-kinesisk forskningssamarbejde
Publiceringsdato 13. januar 2016 Innovation Centre Denmark i Shanghai lancerer en ny oversigt over kinesiske forskningsstøttemuligheder for danske forskere, der ønsker at samarbejde med kinesiske partnere.
Forskningsbarometer 2015
Forskningsbarometer 2015
Publiceringsdato 13. januar 2016 Forskningsbarometeret belyser kvaliteten og profilen af dansk forskning i et internationalt perspektiv.
Analyse om “entrepreneurship and start-up activities at Indian higher education institutions”
Analyse om “entrepreneurship and start-up activities at Indian higher education institutions”
Publiceringsdato 05. januar 2016 Indien har i de senere år oplevet en markant stigning i antal af både start-ups og inkubator-miljøer. Denne udvikling er primært drevet af voksende iværksætter-miljøer på de videregående indiske uddannelsesinstitutioner og nemmere adgang til start-up kapital.