Du er her: Forside Publikationer

Publikationer

Oversigt over de seneste års publikationer fra ministeriet, Styrelsen for Forskning og Uddannelse samt Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Viser 1-20 af 1000 resultater
IMPACT - Redskaber og metoder til måling af forskningens gennemslagskraft
IMPACT - Redskaber og metoder til måling af forskningens gennemslagskraft
Publiceringsdato 15. marts 2017 Kortlægning af metoder og initiativer til at påvise effekter af offentlig forskning. Rapporten skitserer tendenserne inden for måling af forskningsaktiviteter i Danmark og udlandet.
Årsrapport 2016 - Uddannelses- og Forskningsministeriets It
Årsrapport 2016 - Uddannelses- og Forskningsministeriets It
Publiceringsdato 14. marts 2017 Årsrapport med de samlede resultater i 2016 for de opgaver, der hører under Uddannelses- og Forskningsministeriets It
Årsrapport 2016 - Styrelsen for Videregående Uddannelser
Årsrapport 2016 - Styrelsen for Videregående Uddannelser
Publiceringsdato 14. marts 2017 Årsrapport med de samlede resultater i 2016 for de opgaver, der hører under Styrelsen for Videregående Uddannelser
Årsrapport 2016 - Styrelsen for Forskning og Innovation
Årsrapport 2016 - Styrelsen for Forskning og Innovation
Publiceringsdato 14. marts 2017 Årsrapport med de samlede resultater i 2016 for de opgaver, der hører under Styrelsen for Forskning og Innovation
Finansielt regnskab 2016 - Departement
Finansielt regnskab 2016 - Departement
Publiceringsdato 14. marts 2017 Finansielt regnskab med de samlede resultater i 2016 for de opgaver, der hører under departementet i Uddannelses- og Forskningsministeriet
Ph.d.-uddannelsens kvalitet og relevans
Ph.d.-uddannelsens kvalitet og relevans
Publiceringsdato 03. marts 2017 Hovedresultaterne fra Uddannelses- og Forskningsministeriets seks analyser af et øget ph.d.-optag i perioden 2003-2010.
Kvalitet i ph.d.-uddannelsen - Udenlandske bedømmeres vurdering af danske ph.d.-afhandlinger
Kvalitet i ph.d.-uddannelsen - Udenlandske bedømmeres vurdering af danske ph.d.-afhandlinger
Publiceringsdato 03. marts 2017 Udenlandske bedømmeres vurdering af danske ph.d.-afhandlinger. En af seks delrapporter i Uddannelses- og Forskningsministeriets analyse af ph.d.-uddannelsen.
Kvalitet i ph.d.-uddannelsen -  Spørgeskemaundersøgelse blandt ph.d.-studerende og ph.d.-vejledere
Kvalitet i ph.d.-uddannelsen - Spørgeskemaundersøgelse blandt ph.d.-studerende og ph.d.-vejledere
Publiceringsdato 03. marts 2017 En spørgeskemaundersøgelse blandt ph.d.-studerende og ph.d.-vejledere. En af seks delrapporter i Uddannelses- og Forskningsministeriets analyse af ph.d.-uddannelsen.
Afkastet af ph.d.-uddannelsen
Afkastet af ph.d.-uddannelsen
Publiceringsdato 03. marts 2017 Det privat- og samfundsøkonomiske afkast af ph.d.-uddannelsen i Danmark. En af seks delrapporter i Uddannelses- og Forskningsministeriets analyse af ph.d.-uddannelsen.
Undersøgelse af den lægevidenskabelige ph.d.-uddannelse
Undersøgelse af den lægevidenskabelige ph.d.-uddannelse
Publiceringsdato 03. marts 2017 Epinions undersøgelse af den lægevidenskabelige ph.d.-uddannelse for Uddannelses- og Forskningsministeriet. En af seks delrapporter i ministeriets analyse af ph.d.-uddannelsen.
Impact af danske ph.d.-afhandlinger inden for sundhed 2003, 2010 og 2014
Impact af danske ph.d.-afhandlinger inden for sundhed 2003, 2010 og 2014
Publiceringsdato 03. marts 2017 Et pilotstudie udarbejdet af Dansk Center for Forskningsanalyse for Uddannelses- og Forskningsministeriet, der er en af seks delrapporter i ministeriets analyse af ph.d.-uddannelsen.
Arbejdsmarkedet for privatansat FoU-personale
Arbejdsmarkedet for privatansat FoU-personale
Publiceringsdato 03. marts 2017 Rapporten er udarbejdet af Højbjerre Brauer Schultz og Kubix for Uddannelses- og Forskningsministeriet. En af seks delrapporter i ministeriets analyse af ph.d.-uddannelsen.
Udvikling og resultater 2016 - de videregående uddannelsesinstitutioner
Udvikling og resultater 2016 - de videregående uddannelsesinstitutioner
Publiceringsdato 27. februar 2017 Rapporten er baseret på centrale nøgletal, der giver et overblik over de tværgående tendenser for de videregående uddannelsesinstitutioners udvikling og resultater for 2016.
Fakta om udenlandske uddannelser: Iran
Fakta om udenlandske uddannelser: Iran
Publiceringsdato 27. februar 2017 Læs om Irans uddannelsessystem, og hvordan iranske uddannelser vurderes i forhold til det danske uddannelsessystem.
Evaluering af EliteForsk
Evaluering af EliteForsk
Publiceringsdato 24. februar 2017 Det er i år 10 år siden, at EliteForsk-initiativet blev igangsat. På den baggrund har Styrelsen for Forskning og Uddannelse fået lavet en evaluering af udviklingen, resultaterne og betydningen af initiativet.
Kortlægning af de lovgivningsmæssige rammer på de videregående uddannelsesinstitutioner
Publiceringsdato 24. februar 2017 Kortlægningens formål har været at afdække, om uddannelsesinstitutionernes styringsmæssige rammer understøtter regeringens målsætninger om høj kvalitet og relevans i de videregående uddannelser samt effektiv ressourceudnyttelse.
Steering approaches in higher education
Publiceringsdato 24. februar 2017 Uddannelses- og Forskningsministeriet har bedt NIFU (Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning) om at gennemføre en international kortlægning af styringen af de videregående uddannelsesinstitutioner i Norge, Sverige, Finland, Holland og England.
Censorudvalgets rapport - 'Et fremtidssikret censorsystem'
Censorudvalgets rapport - 'Et fremtidssikret censorsystem'
Publiceringsdato 02. februar 2017 I rapporten ”Et fremtidssikret censorsystem" peger Censorudvalget på en række områder, hvor censorsystemet kan forbedres
Typiske maksimale støttebeløb i de nordiske lande
Typiske maksimale støttebeløb i de nordiske lande
Publiceringsdato 31. januar 2017 De nordiske lande har i samarbejde udarbejdet rapporten for at skabe et opdateret overblik over, hvordan SU-systemerne er sammensat i de forskellige lande.
Vejledning af uddannelsessøgende med udenlandske eksaminer
Vejledning af uddannelsessøgende med udenlandske eksaminer
Publiceringsdato 02. januar 2017 Sådan bruges vurderinger af udenlandske uddannelser i vejledningen om uddannelsesmuligheder og optagelse