Gå til indhold

Ny database på studyindenmark.dk

En ny database på studyindenmark.dk skal sikre bedre og mere institutionsnær information, når internationale profiler søger at orientere sig i de engelsksprogede uddannelsesprogrammer på danske institutioner.


Fra tidligere at have fået denne type oplysninger fra Uddannelsesguiden (ug.dk), er det nu institutionerne selv, der leverer information om deres uddannelser til studyindenmark.dk. Dette gøres via et fælles institutionsmodul, der muliggør, at institutioner kan oprette egne kurser, programmer eller sommerskoleforløb på studyindenmark.dk.

Ved at lade uddannelsesinstitutionernes egne ord komme i spil, forventes det i højere grad, at markedsføringen på hjemmesiden kan understrege de styrker, nuancer og unikke selling points i forhold til institutionens uddannelsesportefølje.

Med tak for lån til Uddannelsesguiden

Med den nye database vil rollerne reelt være byttet om, sådan at det er studyindenmark.dk der kommer til at levere information til ug.dk’s engelsksprogede besøgende.

Uddannelsesguiden (ug.dk) vil fremover i højere grad fokusere på rene dansksprogede uddannelser, hvorfor det vil være links til studyindenmark.dk’s database, der kommer til at udgøre ug.dk’s dækning af engelsksprogede uddannelsesprogrammer. Dette skift vil formodentlig øge trafikken til studyindenmark.dk markant, hvilket ikke vil være så lidt relevant i forhold til den markedsføringsindsats, der pågår via hjemmesiden.

Et allerede etableret forum skal sikre tættere samarbejde imellem Uddannelsesguiden og studyindenmarks redaktioner, så de udenlandske studerende får den bedst mulige information -  uanset, hvilken platform de lander på.

Større indblik - mere eksponering

Ud over at institutionerne selv kan oprette uddannelser, kan de nu også følge med i, hvor godt det går med markedsføringen af egne konkrete uddannelser på hjemmesiden. Det er en store efterspørsel fra institutionerne om at kunne dokumentere nyttevirkning og effekt, der har drevet udviklingen af denne nye funktion

Hen imod årsskiftet vil studyindenmark.dk gradvist øge karakteren af nye indholdstyper, som institutioner selv får mulighed for at oprette på studyindenmark.dk. I første omgang videoer,  senere hen profilbeskrivelser, billeder og studyguides..

Dernæst vil der blive arbejdet på at det indhold, der oprettes af institutionerne oprettet i databasen, kan dirigeres og spredes så mange steder hen som muligt og dermed øge markedsføringsplatformens interaktionsflade.

Den store ambition er på sigt, at studyindenmark  ved at forbinde sig med omverdenen, kan gøre det muligt at oprette indhold ét sted og sprede den til websites som f.eks. innovationscentrenes hjemmesider, ambassader eller udvalgte portaler (e.g. studyportals.eu), hvor studyindenmark.dk har god erfaring med at markedsføre sig.  

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 21. november 2023