Gå til indhold

Kontaktseminar om borgerinddragelse, inklusion og demokratisk deltagelse

Det græske kontor for Erasmus+ inviterer til kontaktseminar på Kreta, med fokus på hvordan man gennem projekter inden for Erasmus+ kan styrke programmets horisontale prioriteter, demokratisk deltagelse og aktivt medborgerskab, på tværs af forskellige uddannelsessektorer.
  • Tid og sted
  • Hvornår 18. november 2025 til 21. november 2025
  • Hvor Chania, Grækenland

Chania

Målgruppe

Seminaret henvender sig til dig, der arbejder inden for dagtilbud, grundskoler og ungdomsuddannelser, voksenuddannelsessektoren, den videregående uddannelsessektor eller erhvervsuddannelsessektoren, og er interesseret i at udforske tværsektorielt samarbejde og udvikle nye Erasmus+-initiativer, der fremmer aktivt medborgerskab og styrker underrepræsenterede grupper.

Seminaret henvender sig særligt til dig der:

  • Er involveret i forberedelsen eller gennemførelsen af KA1- og KA2-projekter.
  • Har erfaring med eller er interesseret i temaerne inklusion, aktivt medborgerskab og demokratisk deltagelse.
  • Er interesseret i at få konkrete værktøjer og metoder samt inspiration til at udvikle og gennemføre mere inkluderende projekter inden for Erasmus+.

Både nye og erfarne deltagere i Erasmus+ -programmet er velkomne.

Praktisk

Da seminaret foregår på engelsk, er det en forudsætning for deltagelse, at man taler engelsk.

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen har mulighed for at sende op til 1 deltager til seminaret. For at komme i betragtning skal du udfylde nedenstående ansøgningsskema, hvor du begrunder din motivation for at deltage.

Rejse og ophold dækkes af det nationale kontor for Erasmus+.

Ansøgningsfrist

05.10.2025

Ansøgning

Ansøgning foregår via platformen SALTO E-T, hvor du skal oprette dig som bruger, hvis det er første gang, du tilmelder dig en aktivitet via SALTO E-T. Herinde finder du også programmet for seminaret.

Kontakt

Ditte Lauritzen Mwakalukwa
Specialkonsulent
Tlf.: +45 72 31 83 06
Email: dlm@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 03. oktober 2025