Du er her: Forside Uddannelse Tilskud til udveksling og internationale projekter Erasmus+ Videregående uddannelse Søg tilskud Søg tilskud til Erasmus+ Videregående strategiske partnerskaber

Søg tilskud til Erasmus+ Videregående strategiske partnerskaber

Her på siden guider vi dig igennem din ansøgning om tilskud til strategiske parnerskaber i de videregående uddannelser.
Kontakt
Anne Marie Logue
Specialkonsulent
Tlf.: +45 72 31 89 21
Email: amlo@ufm.dk
Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen for tilskud til strategiske partnerskaber er den 24. marts 2020 kl. 12.00.

6 trin til din ansøgning

1. Erasmus+ programguide

Inden du ansøger, skal du sikre, at din organisation opfylder de krav, der stilles til dit Erasmus+ projekt - herunder de finansielle betingelser. Det finder du i programguiden for Erasmus+.

2. Din institution skal have et EU Login 

Før du kan indsende en ansøgning, skal du have et EU Login. EU Login er EU-Kommissionens 'NemId', som du skal bruge til alle de elektroniske systemer, som relaterer sig til en Erasmus+ ansøgning.

Du skal bruge dit EU Login i ansøgningsfasen og efterfølgende, hvis din ansøgning får tilskud. Du har allerede et EU Login, hvis du i 2013 (eller senere) har lavet en ansøgning eller afrapportering gennem Aktive Unge, Livslang Læring-programmet eller Erasmus+.

3. Organisation Registration (OID)

Når du har oprettet dit EU Login, skal du oprette din organisation i EU's Organisation Registration System. Din organisation tildeles herefter et Organisation Identification nummer (OID).

Du skal oplyse dit OID i alle ansøgninger om tilskud. Det er ikke muligt at være partner i en ansøgning uden at have et OID.

Hvis din institution/organisation allerede har deltaget i et Erasmus+ projekt og har et PIC-nummer, er dette automatisk blevet overført til Organisation Registration System. Det er dog vigtigt, at du tjekker, at de uploadede dokumenter er opdaterede og indeholder korrekte oplysninger ift. adresse, juridisk ansvarlig og bankoplysninger. Hvis der er sket ændringer, skal du ikke kun korrigere i Organisation Registration System, du skal også huske at uploade nye dokumenter.

Registrering i Organisation Registration System

Organisation Registration System fungerer bedst i Chrome og Firefox.

Hvilke dokumenter skal du uploade i Organisation Registration Portal

Du skal vælge den legal entity form, som passer på din organisation/institution (privat/offentlig)

4. Hjælpeværktøjer til din ansøgning

Følgende dokumenter kan være relevante at orientere sig i, inden du skriver din ansøgning:

5. Ansøgningsskema

 Skemaet fungerer bedst i Google Chrome og dårligst i Safari.

6. Sådan udfylder du ansøgningsskemaet

 

Husk, at din institution skal have et EU Login, før du kan udfylde ansøgningsskemaet - se trin 2.  

Når du åbner ansøgningsskemaet, ser du et link til en vejledning til at udfylde ansøgningsskemaet.

Bemærk: Når du kommer til at udfylde Declaration of Honour, så undlad at udfylde underskrivers CPR-nr (National ID Number of the signing person).

 Hvis du har brug for at se vejledningen til at udfylde ansøgningsskemaet, inden du åbner det, finder du den her:

Eksempel på ansøgningsskema følger.

Alle data, som indtastes i ansøgningsskemaerne, bliver opbevaret i en database hos EU-Kommissionen:

 

Information om klagevejledning
Senest opdateret 19. februar 2019