Gå til indhold

LØST: Ansøgere kan ikke se beskeder og ansøgninger i nemStudie

Der er i øjeblikket udfordringer med nemStudie. Netcompany arbejder på at finde en løsning.

UPDATE den 23-11-21: Fejlen er fundet. På ansøgningerne i nemStudie var der et nyt krævet felt, som ikke udfyldt i databasen på de eksisterende ansøgninger. Det gjorde, at nemStudie ikke kunne hente ansøgningerne ud af databasen, når ansøgeren kiggede på siden med sine ansøgninger.


Vi har fået nogle sager, der handler om, at ansøgere ikke kan se deres ansøgning(er) på nemStudie. Det drejer sig både om ansøgninger, samt de beskeder, institutionerne sender til ansøgerne fx dokumentationsrykkere, tilbud om plads mv. Ansøgere får besked om, at der er nyt på nemStudie, men ved login får de en fejlmeddelelse, og der er ingen beskeder eller ansøgninger at se. 

Studieadministrative medarbejdere kan heller ikke se ansøgningerne og får samme fejlmeddelelse som ansøgerne.

Sagen har højeste prioritet og Netcompany arbejder på at finde en løsning hurtigst muligt. 

Vi har flere sager om samme problemstiling, og har samlet dem i hovedsagen nr. 5664 i vores supportsystem. Vi opdaterer sagen løbende.

 

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 26. november 2021