Gå til indhold

Deltag i skriveseminar: Spot den gode internationale uddannelseshistorie

17. oktober 2011
Mange historier fra den danske uddannelsesverden fortjener international opmærksomhed. Men hvilke af dem har reelt verdens interesse? På dette seminar vil du lære, hvilke uddannelseshistorier, der har rækkevidde ud over landets grænser – og hvordan du skriver dem.

Få dine historier ud i verden

Den 16. november 2011 afholder styrelsen et skriveseminar, hvor du kan lære, hvad der skal til for at gøre uddannelseshistorier fra Danmark interessante for den internationale presse. 

Workshop med amerikansk journalist

Som journalist for Newsweek har Charles Ferro gennem en årrække skrevet om Danmark. På seminaret tager han dig med på en rundtur i det internationale medielandskab. Du vil lære at vinkle dine historier, så de appellerer til internationale medier. Og du vil lære, hvordan du kan gøre opmærksom på dem, fx via en pressemeddelelse.

Skriv en pressemeddelelse

Som deltager kommer du til at teste dit skrivetalent i praksis. Du vil få til opgave at skrive en pressemeddelelse på baggrund af en nyhed eller begivenhed fra din egen uddannelsesinstitution. Din færdige pressemeddelelse vil blive evalueret og diskuteret i plenum.

Medbring bærbar og gode historier

Så kom frisk og udhvilet. Medbring en bærbær computer, et USB stik og en historie fra din uddannelsesinstitution. Dette seminar vil kræve begge dine hænder - og alle dine gode ideer!

 

 

Programoversigt (seminaret er på engelsk)

Knowing your audience kl. 10.00-12.00

10.00–10.10 Good morning, coffee and croisants  

10.10–10.25 How to get financial support for international journalist visits 

10.25–10.55 Who is your audience? Education stories in foreign media – broad overview: Who reports what? 

10.55 Break  

11.05–11.35 How to capture the interest of your international audience. Which types of stories appeal to the international media? How to distribute and pitch your story? 

11.35–11.50 Write a press release – pick your best stories 

11.50-12.30 Lunch 

Making the editors cut kl. 12.30-15.00

12.30–13.30 Write a press release – make the editors cut  

13.30–13.45 Break 

13.45–14.45 Did your story make the cut?  

15.00 Good bye and thank you for participating!


Yderligere information

Seminaret er på engelsk.

For yderligere information kan du kontakte Thomas Alexander Hoelgaard,

thho@iu.dk, 7231 8916.

Handlinger tilknyttet webside