Gå til indhold

SEO - bring din webside frem i lyset

14. oktober 2011
Effektiv søgemaskineoptimering (SEO) kan være nøglen til at profilere din uddannelsesinstitution på nettet. Workshoppen den 22. november giver dig en række tips og tommelfingerregler til, hvordan det gribes an.

 Med en forholdsvis beskeden indsats kan man optimere både indhold og struktur på sin side, så institutionen får en bedre placering i de søgeresultater, der døgnet rundt sender besøgende til uddannelsesinstitutioner verden over.

Workshoppen vil komme ind på:

  • Hvordan opnår man en god søgemaskineoptimering?
  • Hvad og hvor meget kræver det af den daglige drift?
  • Hvor går grænsen til SEM (søgemaskinemarkedsføring) og, hvordan kan de to processer understøtte hinanden?
  • Hvordan man opbygger linkpopularitet, og hvorfor det er vigtigt for god søgemaskineoptimering?

Om oplægsholderen

Seminaret afholdes i samarbejde med iProspect, der er et førende dansk og internationalt specialistbureau inden for søgemaskinemarkedsføring. iProspect arbejder for nogle af Danmarks største brands såvel nationalt som internationalt. iProspect har specialiseret sig indenfor services og rådgivning omkring søgemaskinemarkedsføring (SEM) – herunder søgemaskineoptimering (SEO), sponsorerede links (PPC) og webanalyse.

Oplægsholder er Michael Bredahl, som er SEO Konsulent hos iProspect Danmark. Han har siden 1995 arbejdet med hjemmesider og efterfølgende SEO.

Målgruppe

Workshoppen retter sig primært til medarbejdere på institutionerne med ansvar for CMS / webplatforme, online Marketing/online projekter eller ansvar for det skrevne indhold på websitet.

Workshoppen vil være et ideelt afsæt til at få fastsat retningslinjer for institutionens arbejde med tekster på nettet og sikring af en overordnet SEO-strategi.

Handlinger tilknyttet webside