SEO - bring din webside frem i lyset
Med en forholdsvis beskeden indsats kan man optimere både indhold og struktur på sin side, så institutionen får en bedre placering i de søgeresultater, der døgnet rundt sender besøgende til uddannelsesinstitutioner verden over.
Workshoppen vil komme ind på:
- Hvordan opnår man en god søgemaskineoptimering?
- Hvad og hvor meget kræver det af den daglige drift?
- Hvor går grænsen til SEM (søgemaskinemarkedsføring) og, hvordan kan de to processer understøtte hinanden?
- Hvordan man opbygger linkpopularitet, og hvorfor det er vigtigt for god søgemaskineoptimering?
Om oplægsholderen
Seminaret afholdes i samarbejde med iProspect, der er et førende dansk og internationalt specialistbureau inden for søgemaskinemarkedsføring. iProspect arbejder for nogle af Danmarks største brands såvel nationalt som internationalt. iProspect har specialiseret sig indenfor services og rådgivning omkring søgemaskinemarkedsføring (SEM) – herunder søgemaskineoptimering (SEO), sponsorerede links (PPC) og webanalyse.
Oplægsholder er Michael Bredahl, som er SEO Konsulent hos iProspect Danmark. Han har siden 1995 arbejdet med hjemmesider og efterfølgende SEO.
Målgruppe
Workshoppen retter sig primært til medarbejdere på institutionerne med ansvar for CMS / webplatforme, online Marketing/online projekter eller ansvar for det skrevne indhold på websitet.
Workshoppen vil være et ideelt afsæt til at få fastsat retningslinjer for institutionens arbejde med tekster på nettet og sikring af en overordnet SEO-strategi.
Tidspunkt
22. november 2011. Kl. 10.00-15.30
Sted
Bredgade 40, 1260 København K
Lokale 021
Tilmelding
Tilmeldingsfrist er den mandag den 14. november. Tilmelding sker ved at sende en mail til Tina Haagerup (th@iu.dk).
Husk at oplyse:
● Navn
● Institution
● e-mail
● EAN nr.
Obs!
Der vil til kurset blive gennemgået 1-2 cases fra uddannelsessektoren. Har du lyst til, at det skal være din institution, så angiv det venligst, når du tilmelder dig.
Der er plads til 15 deltagere på workshoppen, pladser tildeles efter først-til-mølle-princippet. Der må maksimalt være 2 deltagere fra samme institution.
Husk at melde afbud senest mandag den 14. november. Ved afbud efter denne dato opkræves fuld betaling.
Deltagelse koster 400 kr. inkl. moms.
Søgemaskineoptimering (SEO)
SEO bruges til at forbedre en hjemmeside i forhold til søgemaskinernes algoritmer og derved øge hjemmesidens synlighed i brugerens søgeresultater. I en tid hvor der skal skaffes resultater med stramme budgetter er søgemaskineoptimering et område, hvor en institution ved egen hjælp kan styrke sin markedsføring.
Overordnet vil workshoppen gøre dig i stand til at udforme og strukturere søgemaskineoptimeret hjemmesideindhold. Du vil bl.a. lære hvordan man, gennem indhold på en hjemmeside, ”svarer” på brugernes søgninger – og derved opnår det bedste udbytte af såkaldt pull-marketing.
Handlinger tilknyttet webside