Gå til indhold

Forenklede administrationskrav på innovationskonsortier

27. juni 2012
Fokus på reduktion af administrationsbyrden i innovationsprojekter giver væsentlige forenklinger af indrapportering og dokumentation på innovationskonsortier.

Nyhed fra Styrelsen for Forskning og Innovation

Med bedre rammer for selve forsknings- og udviklingsarbejdet kan der komme endnu mere ud af projekterne. Det er baggrunden for de nye regler for administration af innovationskonsortierne, som er trådt i kraft i 2012. De nye betingelser betyder, at projektparterne skal rapportere mindre til styrelsen, og at der er færre krav om erklæringer og dokumentation. De administrative krav erstattes af en bedre opfølgning på projekterne.

De nye vilkår gælder for de bevillinger, som er givet i 2012, men vil fra årsskiftet også at komme til at gælde for ældre konsortier. Allerede nu ændres kravene dog således, at parterne i forbindelse med den kommende halvårsrapportering slipper for at indsende særlig dokumentation for deres forbrug til styrelsen.

”Læs mere om retningslinjer for innovationskonsortier”

Handlinger tilknyttet webside