Gå til indhold

November 2017: Projekt Nyt SIS - det første nyhedsbrev

I dette nyhedsbrev løftes sløret for et nyt navn til systemet. Du bliver også klogere på, hvad projektet har været igennem, hvordan der arbejdes og hvad den nærmeste fremtid byder på.

Nyhedsbreve fra projekt Nyt SIS 

Nyhedsbrevene har det formål at informere alle interesserede om status for projekt Nyt SIS. I fremtiden vil der blive udsendt nyhedsbrev ca. én gang om måneden, dog med mulighed for at justere mængden efter behov.

Nyt systemnavn 

Der har været afholdt en navnekonkurrence, hvor der var mange gode forslag iblandt. Styregruppen har gennemgået alle navneforslag og valgt esas, som står for elektronisk studieadministrativt system.

På vegne af projektet, skal der lyde et tak for de mange gode forslag. Vi håber I vil tage godt imod det nye navn.

Udbudsresultat

Udviklingen af Nyt SIS har været i EU-udbud, som blev afsluttet med det resultat, at kontrakten blev tildelt Netcompany IT & Business Consulting A/S. Valget af Netcompany som leverandør baserede sig på et tilbud, som var bedst ift. kvalitet og pris. 

Agil udvikling

Projekt Nyt SIS arbejder med en agil udviklingsmetode. Det betyder bl.a. kontinuerlig kravnedbrydning samt prioritering og fokus på at levere brugbare funktionaliteter, som understøtter uddannelsesinstitutionernes forretningsmæssige mål og behov. 

Projektet har gennemført en kort afklaringsfase og er nu i gang med designfasen, som strækker sig til ultimo januar 2018. En del af leverancerne i designfasen er løsningsdesign, proof of concept og detaljeret plan for den første delleverance.

Organisering

Projektet er organiseret således, at institutionerne er repræsenteret både på ledelses- og udførende niveau. Kernen er Product Owner-gruppen (PO-gruppen), som har til opgave at definere konkrete krav i form af userstories, der danner rammen for udviklingen af en ny løsning. PO-gruppen er i fuld gang med dette arbejde – specielt til første delleverance, men også efterfølgende delleverancer.

Løsning

Løsningen for Nyt SIS vil basere sig på Microsoft Dynamics 365. En standardplatform, der er fleksibel og genkendelig, og har intuitive og brugervenlige grænseflader.

Nyt SIS har egen hjemmeside

Projektet har en hjemmeside, hvor du kan læse mere om projektet, organisering, tidsplan og meget mere. 

Kender du andre, der kunne have interesse i at modtage nyhedsbreve vedr. projekt Nyt SIS? 

For spørgsmål eller kommentarer, er I altid velkommen til at kontakte os.

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 13. januar 2022