Camilla Hedegaard Møller er lektor ved Det Kongelige Akademi og programansvarlig på det internationale kandidatprogram Strategic Design and Entrepreneurship, der er et samarbejde mellem Det Kongelige Akademi og CBS. Hun er medlem af Kunstnersamfundet, Akademisk Arkitektforening, Dansk Landskabsarkitektforening, SIG-Gruppen og Dansk Universitetspædagogisk Netværk.
Camilla Hedegaard Møller skaber som programansvarlig for Strategic Design and Entrepreneurship rammer for læring på tværs af arkitektur, design og strategisk forretningsforståelse, og ved at integrere samarbejder med virksomheder og organisationer i uddannelsen på kompetent vis formår hun at undervise de studerende i at udvikle deres egen faglighed i et globalt bæredygtighedsperspektiv. Camilla Hedegaard Møller har desuden bidraget til at sende de første årgange af dimittender fra kandidatprogrammet i relevant arbejde ved at inddrage eksterne parter til fortsat udvikling af undervisningens relevans samt ved at inddrage dimittender som rollemodeller. Som underviser anvender Camilla Hedegaard Møller en meget bred vifte af undervisnings- og feedback, og hun lægger stor vægt på, at de studerende tilegner sig vanskeligt stof via hands-on formater, hvor de studerende lærer ved også at agere. Hun lægger til grund for sin didaktik, at læring opstår relationelt i et socialt og fagligt rum, hvor den enkelte skal deltage aktivt. Forelæsninger og tekster knyttes derfor så vidt muligt til konkrete øvelser og opgaver, hvor den enkelte gør sig direkte erfaringer med stoffet.
Som underviser skaber hun et trygt læringsrum, og hun lægger vægt på formativ feedback til de studerende fra mange perspektiver. De studerende får således igennem et semester både respons fra undervisere, eksterne kritikere og medstuderende. Camilla Hedegaard Møller har som programansvarlig underviser udviklet en række samarbejdsbaserede undervisningsformater i samarbejde med lærerkollegiet, hvor undervisningen foregår i tæt samarbejde med eksterne aktører, herunder flerårige partnerskaber, semesterlange samarbejder omkring såkaldte design challenges og helt korte design sprints. Dette skaber motivation, og de studerende får samtidig mulighed for at opbygge et professionelt netværk, hvilket har ført til, at flere er gået direkte i beskæftigelse efter dimission.
Camilla Hedegaard Møller deler erfaringer med sine kollegaer via sin forskning inden for designdidaktik og ved at betragte programmet Strategic Design and Entrepreneurship som et fælles projekt med underviserteamet. Desuden bidrager en fast model for at deltidsansætte dimittender som programassistent til at bygge bro mellem studerende og undervisere og til at fastholde de studerendes perspektiv i alt. Desuden inviterer hun tidligere studerende ind som værter på design sprints til at give ærlige oplæg om studieforløb, og hun fastholder kontakt til tidligere studerende igennem LinkedIn.
Camilla Hedegaard Møller sikrer relevans i undervisningen igennem blandt andet problemorienteret og projektbaseret undervisning og ved at bede de studerende om at identificere globale udfordringer som udgangspunkt for deres studier.