Sådan får du dit projekt i pressen
Europæiske uddannelsesprojekter er ofte drevet af entusiasme og indsigt, når det gælder det faglige indhold, men professionalismen kan mangle, når det kommer til markedsføring af resultaterne.
Det mener en europæisk forskergruppe, der har sat sig for at række projekterne en hjælpende hånd. Det sker i form af en håndbog i markedsføring af projektresultater. Eller dissemination, som det hedder på EU-sprog.
Håndbog fyldt med praktiske råd
Håndbogen "Good Practice for Dissemination and Valorisation in Educational Projects" bygger på erfaringer og bidrag fra 80 europæiske projektledere og giver gode råd til alt fra valg af navn til hvordan man skaber opmærksomhed med konferencer og Facebook.
Formålet er at sikre, at de gode resultater kommer til offentlighedens kendskab og bliver brugt.
Forskerne bag projektet har også bygget et website, som indeholder et katalog over på projekter, der virkelig har haft succes med at skabe opmærksom om deres resultater. Metoderne skulle være lige til at lure af:
Handlinger tilknyttet webside