Sådan opretter jeg en profil på e-grant.dk
Indledning
Når du skal oprette en profil på e-grant.dk, kan du vælge at oprette dig enten med brugernavn og kodeord eller MitID. Den måde du vælger at oprette profilen på, er den måde, du fremover skal logge dig ind på.
Er du dansk statsborger anbefaler vi, at du opretter dig med MitID. Dette vil resultere i, at alle relevante oplysninger automatisk bliver hentet ind i systemet.
Er du dansk statsborger anbefaler vi, at du opretter dig med MitID. Dette vil resultere i, at alle relevante oplysninger automatisk bliver hentet ind i systemet.
Opret bruger med MitID
1. 2. 3. |
Opret profil med brugernavn og kodeord
1.
|
2.
4. 5. 6. |
Sådan starter jeg min ansøgning
Vær opmærksom på, at den der starter ansøgningen på e-grant.dk, bliver efterfølgende tilknyttet til sagen som ansøger. Efter ansøger har startet ansøgningen på ansøgers egen profil, kan en anden inviteres til ansøgningen, logge ind på sin profil og overtage arbejdet med at udfylde og indsende ansøgningen, hvis det ønskes.
1.
Log ind på e-grant.dk.
2.
Klik på Søgemuligheder.
3. Klik på Ansøg nu.
4.
Udfyld titlen på ansøgningen.
Klik på Opret ansøgning.
PS. Hvis der er flere virkemidler tilknyttet ordningen, vil der været et felt, hvor du kan vælge, hvilket virkemiddel, som du ønsker at ansøge.
5.
Klik på Åben.
6.
Du kommer nu til selve ansøgningsblanketten. Den ser forskellig ud, alt efter hvilken ordning du søger. Men ens for alle er, at der nederst i menuen er mulighed for at indsende ansøgningen.
7.
Når ansøgningen er indsendt, kan du finde sagsrummet med ansøgningen under Ansøgninger og klik derefter på Indsendte
Jeg anvender MitID og mit navn står som 'Pseudonym'
Følg disse trin, hvis dit navn er angivet som ”Pseudonym” i stedet for dit fulde navn :
1 |
Kontakt e-grant-supporten på support.e-grant@ufm.dk. Oplys at dit navn står som "Pseudonym", og skriv din fødselsdato og dit mobiltelefonnummer i mailen. |
2 | Bemærk, at hvis du ændrer oplysninger som f. eks. e-mail eller navn på din e-grant-profil efter at du har startet en ansøgning, så vil de gamle oplysninger figurere i ansøgningen. Du er derfor nødt til at starte en ny ansøgning, hvis du ønsker at de opdaterede oplysninger bliver medtaget i ansøgningen. |
Sådan genåbner jeg en allerede indsendt ansøgning inden ansøgningsfristens udløb
Du kan genåbne en allerede indsendt ansøgning, så længe fristen ikke er udløbet. Dette er dog ikke muligt for ansøgninger med løbende ansøgningsfrist, hvor du bliver nødt til at starte forfra på en ny ansøgning og indsende den igen.
Vejledning til genåbning af indsendt ansøgning.
- Log ind med din profil på e-grant.dk.
Klik på Ansøgninger. - Klik på Indsendte.
Klik på sagens titel. - Klik på Gå til blanket i højre hjørne af sagsrummet.
- Klik på Administration nederst i menuen.
En lille menu åbner og du skal igen klikke på Administration.
Markér i Unlock.
Klik Gem og fortsæt. - Ansøgningen er nu åben igen og klar til at blive redigeret.
Efter du har lavet de ønskede ændringer, skal du trykke Gem og fortsæt på det pågældende felt.
Husk at indsende ansøgningen igen efter ændringerne er foretaget. Der vil efterfølgende ligge to ansøgninger på sagen. Det er altid den sidst indsendte ansøgning der bliver behandlet.
Oversigt over mulige sagsroller på e-grant
Indledning
e-grant giver dig som Ansøger eller Bevillingshaver adgang til udarbejdede ansøgninger og modtagne bevillinger. Det kan fx være relevant at give medarbejdere ved den administrerende institution adgang til dine ansøgnings- og bevillingssager, så de kan hjælpe med udarbejdelse af fx budget.
Oversigten viser tilgængelige Sagsroller og hvilke rettigheder, der er tilknyttet dem:
Er du... | Så har du rettigheder til... | Eksempel |
---|---|---|
Ansøger | frit at benytte alle funktioner | Det kan være dén person eller organisation, der udformer og indsender en ansøgning om bevilling |
Bevillingshaver | frit at benytte alle funktioner | Det kan være dén person eller organisation, der har ansøgt og modtaget bevilligen |
Kontaktperson v/ Ansøger eller Bevillingshaver | Frit at benytte alle funktioner, men man kan ikke give fuldmagten videre til andre |
Dén person, der kommunikeres med, når Ansøger eller Bevillingshaver er en organisation |
Kontaktperson v/Administrator |
at læse, redigere og indsende ansøgnings- og regnskabsblanketter, samt andet materiale Ej rettighed til |
Kontaktperson v/Administrator vil typisk være en medarbejder, der
|
Støtteperson |
Ej rettighed til
|
En støtteperson kan benyttes i forbindelse med kvalitetssikring af ansøgnings- og regnskabsblanketterne og andet materiale. |
Fuldmagtshaver |
frit at benytte alle funktioner, men ikke at give fuldmagten videre til andre
Eksempel Som Fuldmagtshaver på en ansøgningssag får du også adgang til den eventuelle Bevillingssag, når ansøgningen er blevet bedømt. |
Rollen kan benyttes i de tilfælde, hvor du er
|
Sådan tilføjer, sletter eller ændrer jeg en sagspart
Indledning
Denne instruks guider dig igennem at tilføje, slette eller ændre sagsrolle på en sagspart i din ansøgning eller din bevilling
Vær opmærksom på, at hver rolle har forskellige rettigheder tilknyttet. Se evt. afsnittet om sagsroller ovenfor.
Forudsætning
Det er en forudsætning, at
- du er logget ind på e-grant
- den inviterede nye sagspart allerede er oprettet i e-grant
Følg disse trin:
Trin | Handling |
---|---|
1 | Klik på fanen 'Ansøgninger' eller 'Bevillinger' |
2 | Klik på din ansøgnings- eller bevillingstitel |
3 |
Vælg handling:
|
Om bilag
Bilag skal altid vedhæftes i en pdf-udgave og må max fylde 20 MB pr stk.
Spørgsmål og svar til bilag:
Spørgsmål | Svar |
---|---|
Hvordan uploader jeg bilag? | Hvis det er muligt at uploade bilag til ansøgningsblanketten, vil muligheden for upload være tilgængelig - enten i løbet af udfyldelsen af blanketten eller ved et specifikt trin, hvor du kan uploade bilag. Du får her mulighed for at vælge hvilken dokumenttype, der kan uploades i drop down- menuen og bagefter vil dit dokument fremgå i tabellen nedenfor. |
Jeg kan ikke se mit uploadede bilag | Hvis du har uploadet to bilag med samme navn, vil det eksisterende bilag blive erstattet med det nye. |
Kan jeg omdøbe navnet på et uploadet bilag? |
Nej. Det er derfor vigtigt, at bilaget er gemt med det korrekte navn, inden du uploader det til din ansøgning. |
Hvordan konverterer jeg mit bilag til pdf? | e-grant kan ikke hjælpe med konvertering af bilag til pdf. Dit dokument skal derfor være gemt som pdf, inden du uploader det i e-grant. |
Må min pdf være skrivebeskyttet. |
Nej. Du skal fjerne dokumentbegrænsningerne, inden du uploader bilaget, da systemet ikke teknisk understøtter dette. |
Hvor mange bilag må jeg uploade? |
Det vil altid være defineret i opslaget, hvor mange og hvilke bilag, der kan uploades til ansøgningen. |
Jeg kan ikke slette mine bilag? | Alle uploadede bilag kan slettes ved at klikke på det rødt kryds ud for bilaget. Hvis dette ikke er en mulighed, bedes du kontakte e-grant-supporten. |
Kan jeg vedlægge pdf-filer, som er digitalt signerede? | Ja. E-grant kan sagtens modtage pdf-filer, der er digitalt signerede. |