Bevillinger – Spørgsmål & Svar

Her finder du relevante spørgsmål og svar om, hvordan du administrerer en bevilling på e-grant.dk

Sådan brugeropretter og logger jeg mig på e-grant

Indledning

Når du logger dig på selvbetjeningsportalen (e-grant) første gang, bliver du mødt med to muligheder for log in. Enten via

  • NemID eller
  • oprettelse af ny bruger med password.

Dén måde du vælger at logge ind på første gang, er dén måde du skal logge id på fremover.

Vigtigt

Er du dansk statsborger, skal du oprette dig med NemID som førstevalg.

Følg disse trin - via NemID:

TrinHandling
1

Klik på fanen 'Log på e-grant med NemID

Bemærk
Når du anvender NemID, behøver du ikke oprette en bruger - dette sker automatisk.
2

Klik på den lange, blå knap 'Log på e-grant med NemID'

Resultat
Du kommer nu hen til NemID's egen side. Efter du har logget dig ind dér, så bliver du automatisk sendt tilbage til e-grant.

Følg disse trin - via brugeroprettelse:

TrinHandling
1 Klik på fanen 'Personer uden NemID'
2 Klik på linket 'Oprette en e-grant bruger'
3

Indtast oplysninger i alle felterne

Bemærk
Alle felter er obligatoriske, og informationerne skal være gyldige. Den angivne e-mail bruges efterfølgende som brugernavn. Og landekode skal udelukke vælges via drop Down.
4 Klik på 'Opret bruger'
5

Klik på linket i din e-mail

Resultat
Du modtager et link til den angivne e-mailadresse med et link til aktiveringssiden.
6

Klik på 'Send aktiveringskode.

Resultat
Der sendes nu en sms til dét telefonnummer, der tidligere blev angivet. Koden er aktiv i 5 minutter. Derefter skal du anmode om en ny.
7
  • Klik på 'Aktiveringskode'
  • Indtast din modtagne kode
8

Indtast dit selvvalgte kodeord i de to angivne felter.

Resultat
Der vises en kvitteringsside, o di føres herefter til Startsiden. Du er nu færdig med at oprette dig som bruger.

Oversigt over mulige sagsroller på e-grant

Indledning

e-grant giver dig som Ansøger eller Bevillingshaver adgang til udarbejdede ansøgninger og modtagne bevillinger. Det kan fx være relevant at give medarbejdere ved den administrerende institution adgang til dine ansøgnings- og bevillingssager, så de kan hjælpe med udarbejdelse af budget mv.

Oversigten viser tilgængelige Sagsroller og hvilke rettigheder, der er tilknyttet dem:

Er du...Så har du rettigheder til...Eksempel
Ansøger/ frit at benytte alle funktioner Det kan være dén person eller organisation, der udformer og indsender en ansøgning om bevilling
Bevillingshaver frit at benytte alle funktioner Det kan være dén person eller organisation, der har ansøgt og modtaget bevilligen
Kontaktperson v/ Ansøger eller Bevillingshaver frit at benytte alle funktioner, man kan ikke give fuldmagten videre til andre

Dén person, der kommunikeres med, når Ansøger eller Bevillingshaver er en organisation

Specielt for virksomheds- og universitetsvejledere
Hvis du ønsker at udskifte personen, som varetager denne  rolle i øjeblikket, skal du kontakte Danmarks Innovationsfond. De godkender og udskifter herefter den nye vejleder.

Kontaktperson v/Administrator

at læse, redigere og indsende ansøgnings- og regnskabsblanketter, samt andet materiale

 

Ej rettighed til
Vedkommende må ikke invitere eller slette nye deltagere

Kontaktperson v/Administrator vil typisk være en medarbejder, der

  • bidrager til ansøgningen med administrative opgaver eller
  • aflaster Ansøger eller Bevillingshaver med administrative opgaver.
Støtteperson
  • at læse ansøgnings- og bevillingssagen og de dokumenter, der er knyttet dertil
  • at hjælpe med at udfylde dele af ansøgning- og regnskabsblanketter mv.
   

Ej rettighed til


  • Du må ikke indsende  
    ansøgningsblanketter
  • invitere andre roller til udarbejdelse af ansøgningen
En støtteperson kan benyttes i forbindelse med kvalitetssikring af ansøgnings- og regnskabsblanketterne og andet materiale.
Fuldmagtshaver frit at benytte alle funktioner, men ikke give fuldmagten videre til andre

Rollen kan i benyttes i de tilfælde, hvor du er

  • Ansøger og ikke selv udarbejder din ansøgning e-grant eller
  • Bevillingshaver og ikke selv administrerer din bevilling

Sådan tilføjer, sletter eller ændrer jeg en Sagspart

Indledning

Denne instruks guider dig igennem at tilføje, slette eller ændre rolle på en Sagspart i din ansøgning eller din bevilling

Regel

Der gælder følgende regler for, hvad de forskellige roller i e-grant har bemyndigelse til:

Forudsætning

Det er en forudsætning, at

  • du er logget ind på e-grant
  • den inviterede nye sagspart allerede er oprettet i e-grant

Følg disse trin:

TrinHandling
1 Klik på fanen 'Ansøgninger' eller 'Bevillinger'
2 Klik på din ansøgning- eller projekttitel
3

Vælg handling:

  • Hvis du vil tilføje en Sagspart, så klik på 'Tilføj ny deltager' i feltet 'Adgang til sagen' i højre side. Udfyld felterne i boksen, herunder den nye rolle i drop down. Klik 'Ok'
  • Hvis du vil slette en Sagspart, så klik på krydset ud for partens navn. Klik 'Ja', og du er nu færdig.
  • Hvis du vil ændre på en Sagsparts rolle, så klik på navnet i tabellen 'Adgang til sagen'. Vælg ny rolle i drop down. Klik 'Ok'.

Sådan genindsender jeg regnskaber, rapporter og andre bilag

Indledning

Denne instruks guider dig igennem genindsendelse af materiale som, af forskellige årsager, ikke er blevet godkendt i første omgang.

Før du starter

Før du starter skal du være opmærksom på, at når et dokument er blevet genåbnet til genindsendelse, så starter du, hvor du sluttede første gang:

Følg disse trin:

TrinHandling
1 Klik på fanen 'Bevillinger' på din side
2 Klik på projekttitlen
3 Åbn den konkrete opgave med blå skrift i listen under 'Frister'
4

Klik på 'Vis blanket' i boksen


Resultat
Du kommer nu tilbage til sidste trin i din tidligere indsendte blanket
5 Klik på trinnet 'Upload bilag' i venstre side
6

Upload et nyt, opdateret dokument

Bemærk
Dit nye uploadede dokument overskriver og sletter automatisk det tidligere dokument.

7 Klik på 'Gem og fortsæt'
8

Klik på 'Indsend'

Resultat
Dit nye dokument er nu genindsendt og opgaven er færdig.

Hvor kan jeg se min bevilling?

Når du får tildelt en bevilling, som er publiceret på e-grant, vil du få et nyt menufelt 'Bevillinger' i menulinjen øverst på din side. Her kan du se alle dine aktive og afsluttede bevillinger, som du frit kan navigere ind på ved at klikke på titlen.

Hvor kan jeg se mit bevillingsbrev?

Følg disse trin:

Trin Handling
1 Klik på projekttitlen på fanen 'Bevillinger'
2 Klik på titlen af den konkrete bevilling
3

Scroll ned til afsnittet 'Dokumenter' og find dit bevillingsbrev publiceret som en pdf-fil.

Kan jeg ændre en deltagers sagsrolle?

Ja, til enhver tid. Klik på personens navn og rediger herefter vedkommendes rolle eller rettigheder til sagen.

Sådan tilføjer jeg individuelle partnerreferencer til mine udbetalinger

Indledning
Denne instruks guider dig igennem at tilføje individuelle partnerreferencer til
udbetalinger og differentiere referenceteksten baseret på de modtagende
partnere.

Definition - referencetekst

Referenceteksten er en ledsagebesked på 20 tegn til udbetalinger. I dag består teksten af GO-T-sagsnummer efterfulgt af 10 valgfrie tegn, som kan sættes op på sagsprofilen som ”Eget sagsnummer”.

Eksempel
Dvs. [GO-T-sagsnummer (kun tal)]/[Eget sagsnummer]Fx 500300018/SAG15

Regel

Der gælder følgende regler:

  • For hver partner kan der angives en 10 tegn lang reference der foruden GOT-
    sagsnummer, vil fremgå af udbetalingerne fra Navision
  • Referencen der vil fremgå af udbetalinger til partneren på bevillingen. Hvis 
    ingen angives, anvendes "Eget sagsnummer" fra sagsprofilen.

Følg disse trin:

Trin Handling
1 Gå ind på fanen ’Bevillinger’ og klik på det relevante projekt
2 Gå til ’Udbetalingsberettiget’ og klik på det blå link ’ikke angivet’
3

Tilføj din reference ud for partneren og klik ’Ok’

Resultat

Referencen er nu tilføjet og kan anvendes i udbetalingsbrevet som bogmærke. Den nye reference vil fremover komme på udbetalinger til den pågældende part.

Sådan synkroniserer/abonnerer jeg på møder i flere kalendere

Indledning


Denne instruks guider dig igennem at abonnere på dine møder i e-grant, således at du
kan se dem i dine egne kalenderprogrammer, fx Outlook. Du skal oprette et
såkaldt ’calender-feed’.

Regel

Der gælder følgende regler:

  • Alle møder, som du har adgang til, synkroniseres både historiske og fremtidige.
  • Møder med sagsstatus ”Under forberedelse” og ”Arkiveret” synkroniseres ikke.
  • ”Organiser” sættes til den mødeansvarlige, hvis en sådan er angivet på mødet.

For at mindske belastning på servere, opdateres feedet én gang i timen.

Følg disse trin:

Trin Handling
1 Gå ind på din Bedømmerforside i e-grant
2 Klik på ’Abonnér på møder’
3
  • Markér stien i feltet, så du kan kopiere den (Ctrl + c]
  • Klik ’Luk’

Bemærk

Hvis du får en dialogboks frem, så svar ’Tillad’
4

Åbn din kalender:

Hvis du har Outlook, så 

  • åbn din Outlook
  • klik på ’Kalender’
  • klik herefter på ikonet ’Åbn kalender’ i ribbon
    Kalender.png

  • vælg ’Fra internettet’ i drop down

  • sæt stien ind

  • klik ’Ok’
  • klik 'Ja'
Senest opdateret 13. november 2017