Gå til indhold

Magasinet Humaniora nr. 2 2008

Forsideillustrations tekst mangler
Et temanummer om forskningskommunikation med artikler om blandt andet open access, blogs og forskning i medierne.
: 30. april 2008
: 0903-2401
: Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation
: 48

Om publikationen

Magasinet Humaniora nr. 2, 2008 handler om forskningskommunikation og indeholder artiklerne:

  • Åbne adgangsveje og lukkede døre Af Kirsten Drotner
  • Humanistisk forskningskommunikation 2.0 Af Bertil Fabricius Dorch, Jesper Mørch, Simone Schipp von Branitz Nielsen og Emilie Wieth-Knudsen
  • Et farvel til bogen er ikke et farvel til forlaget Af Steen Bruun Jensen
  • En skeptikers bekendelser Af Harald v. Hielmcrone
  • Forsker og blogger Af Lisbeth Klastrup
  • Nyt webmedie sætter forskning i fokus Af Steen Bruun Jensen
  • Formidling til forskere og offentlighed – både-og og enten-eller Af Anne Løkke
  • TV for æggehoveder Af Steen Bruun Jensen
  • Når forskning ryger i medierne Af Bente Kristiansen
  • Forskere bryder grænser Af Melanie Büscher

Magasinet Humaniora udkommer fire gange om året og udgives af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation.

Foruden forskningsformidlende artikler indeholder bladet en oversigt over bevillinger fra forskningsrådet.

Et abonnement koster 150 kr. for privatpersoner og 200 kr. for institutioner.

 

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 13. august 2024