Gå til indhold

Kortlægning af forskningslitteratur om didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere

Kortlægning af forskningslitteratur om didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere
Kortlægningens formål er at etablere et lettilgængeligt overblik over de væsentligste empiriske forskningsartikler og -publikationer inden for temaet ’betydningen af didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af ledere i den offentlige sektor’.
: 23. juni 2021
: Dansk Center for Forskningsanalyse
: 2020
: 27

Dette analysenotat identificerer og beskriver litteratur, der dels beskæftiger sig med didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere. Kortlægningens arbejdsspørgsmål er følgende:

  • Hvilke elementer i en lederuddannelse er særligt nyttige for de deltagende ledere med hensyn til at opnå praksisnære effekter?

Se også oversigtsnotatet fra kortlægningen her (PDF)

Rapporten er udarbejdet i regi af ’Eftersyn af de offentlige lederuddannelser’, der blev igangsat i forlængelse af Ledelseskommissionens anbefalinger. Analysen er én af i alt ni analyser, som er blevet udarbejdet i forbindelse med eftersynet.

Læs mere om eftersynet og eftersynets analyser her.

Kontakt

Line Thorup
Specialkonsulent
Tlf.: +45 72 31 81 90
Email: lith@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 25. juni 2021