Kortlægning af forskningslitteratur om didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere
Kortlægningens formål er at etablere et lettilgængeligt overblik over de væsentligste empiriske forskningsartikler og -publikationer inden for temaet ’betydningen af didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af ledere i den offentlige sektor’.
:
23. juni 2021
: Dansk Center for Forskningsanalyse
: 2020
: 27
: Dansk Center for Forskningsanalyse
: 2020
: 27
Dette analysenotat identificerer og beskriver litteratur, der dels beskæftiger sig med didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere. Kortlægningens arbejdsspørgsmål er følgende:
- Hvilke elementer i en lederuddannelse er særligt nyttige for de deltagende ledere med hensyn til at opnå praksisnære effekter?
Se også oversigtsnotatet fra kortlægningen her (PDF)
Rapporten er udarbejdet i regi af ’Eftersyn af de offentlige lederuddannelser’, der blev igangsat i forlængelse af Ledelseskommissionens anbefalinger. Analysen er én af i alt ni analyser, som er blevet udarbejdet i forbindelse med eftersynet.
Kontakt
Line Thorup
Specialkonsulent
Tlf.:
72318190
Email:
lith@ufm.dk
Handlinger tilknyttet webside
Senest opdateret
25. juni 2021