Gå til indhold

Offentlige lederuddannelser: En forandringsteori

Offentlige lederuddannelser: En forandringsteori
Delrapport 1: Opsamling på eksisterende viden i en forandringsteori til ”eftersynet af offentlige lederuddannelser”
: 23. juni 2021
: 978-87-7119-838-6
: VIVE
: 2021
: 26

Denne rapport, Forandringsteori til eftersyn af offentlige lederuddannelser, er den første delrapport om lederuddannelser, som VIVE har udarbejdet til 'Eftersynet af de offentlige lederuddannelser'.

Rapporten indeholder en generel, samlet forandringsteori til ”eftersynet af de offentlige lederes lederuddannelse”. Rapporten bygger på eksisterende forskning og viden om, hvordan lederuddannelser kan skabe værdi og resultater i den offentlige sektor. En central del af forandringsteorien er en beskrivelse af de mekanismer, der henholdsvis understøtter og udfordrer forestillinger om, hvordan lederuddannelsen kan føre til værdiskabelse for borgerne og resultatskabelse i den offentlige sektor. Delrapporten er den første af fem delrapporter som VIVE har udarbejdet til eftersynet.

Rapporten er udarbejdet i regi af ´’Eftersyn af de offentlige lederuddannelser’, der blev igangsat i forlængelse af Ledelseskommissionens anbefalinger. Analysen er én af i alt ni analyser, som er blevet udarbejdet i forbindelse med eftersynet.

Læs mere om eftersynet og eftersynets analyser her.

Kontakt

Line Thorup
Specialkonsulent
Tlf.: 72318190
Email: lith@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 25. juni 2021