Københavns Universitet (KU)
- KU’s kandidater har fremtidsorienterede kompetencer inden for komplekse samfundsudfordringer, digitalisering i deres faglighed, og tværvidenskabeligt arbejde
- KU’s uddannelser har høj kvalitet, god studietrivsel og tydelig kobling mellem forskning og uddannelse
- KU’s forskningsmiljøer skal være internationalt førende og gennem dyb faglig indsigt bidrage til at løse komplekse problemstillinger i samfundet
- KU vil styrke det ledelsesmæssige fokus på rekruttering samt talent‐ og karriereudvikling, så alle medarbejdere kan udfolde deres potentiale
- KU leverer et forskningsbaseret og attraktivt efter- og videreuddannelsestilbud og samarbejder med virksomheder og andre uddannelsesinstitutioner om uddannelse
- KU skal styrke universitetets innovationskapacitet og skabe et attraktivt samlingspunkt for studerende, undervisere, forskere og eksterne partnere.
Aarhus Universitet (AU)
- Udvikle flere forskningsmiljøer med høj international gennemslagskraft gennem styrket rekruttering samt hjemtag af eksterne bevillinger
- Bidrage til løsning af samfundsudfordringer gennem etablering af interdisciplinære forskningssatsninger
- Flere ph.d.er skal bidrage til vækst og innovation i samfundet ved at skabe og anvende ny viden uden for universitetssektoren
- Styrke studie- og undervisningsmiljøerne med øget faglig og social integration for derved at sikre bedre fastholdelse af og større læringsudbytte for nye studerende
- Styrke digitale kompetencer i uddannelserne, så de studerende er rustet til fremtidens arbejdsmarked
- Efterkomme efterspørgslen på fremtidens arbejdsmarked herunder særligt ved at uddanne ingeniører i betydeligt omfang
- Fremme iværksætteri og være rugekasse for flere nye virksomheder, der gennem innovation bidrager til vækst og bæredygtighed
- Øge samarbejdet med erhvervsliv, offentlige institutioner og civilsamfundet for at bringe viden i spil og skabe værdi.
Syddansk Universitet (SDU)
-
SDU udvikler forskningshøjden
-
SDU fremmer kernefaglighed, tværvidenskab og bæredygtig omstilling
-
SDU udbyder forskningsbaseret uddannelse af høj kvalitet med relevans for samfundet
-
SDU tilbyder regionale uddannelser, livslang læring og et godt studiemiljø
-
SDU styrker innovation til gavn for samfundet
Roskilde Universitet (RUC)
-
Roskilde Universitet skal sikre høj forskningskvalitet inden for alle fagområder
-
Roskilde Universitet vil styrke sit forskningsmæssige bidrag til en bæredygtig samfundsomstilling og bringe forskning og forskningsresultater i spil for og sammen med relevante aktører
-
Roskilde Universitet vil være en attraktiv uddannelsesinstitution med relevante og eftertragtede uddannelser for studerende og aftagere
-
Roskilde Universitet vil bidrage til udviklingen af Region Sjælland med fokus på at højne uddannelses- og vidensniveauet
Aalborg Universitet (AAU)
-
AAU vil sikre højt læringsudbytte gennem høj studieintensitet og reducere fra-faldet af nye studerende.
-
AAU vil styrke de studerendes employability.
-
AAU vil styrke den forskningsbaserede undervisning i PBL og uddanne studerende med dyb faglighed inden for eget fagdomæne og evne til helhedstænkning.
-
AAU vil styrke livslang læring ved at udbyde flere og nye typer af attraktive efter- og videreuddannelsesforløb særligt inden for IT, ingeniør- og naturvidenskab.
-
AAU vil udvikle sig mod at være et missionsdrevet universitet, der gennem en styrket tværvidenskabelig og grøn forskningsindsats bidrager til løsning af globale udfordringer.
-
AAU vil styrke sin nyttiggørelse af forskningen gennem samarbejde med private virksomheder og offentlige institutioner.
-
AAU vil fremme iværksætteri og øge entreprenørskabskompetencer hos studerende.
Copenhagen Business School (CBS)
- CBS’ viden bidrager til løsningen af de store samfundsspørgsmål.
- CBS’ dimittender har kompetencer, der matcher erhvervslivets fremtidige behov.
- CBS øger diversiteten blandt ansatte og studerende.
- CBS styrker de studerendes faglige udvikling og trivsel.
- CBS styrker livslang læring og går forrest i udviklingen af det “læredygtige samfund”.
Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
- DTU skal være et af Europas fem førende tekniske universiteter og anerkendt for sin polytekniske eliteforskning.
- DTU skal udvikle Europas bedste ingeniøruddannelse – gennem hele arbejdslivet
- DTU’s uddannelser skal være af højeste faglige kvalitet og rammerne for læring og trivsel skal opleves som optimale for de studerende.
- DTU skal medvirke til at skabe et mere bæredygtigt samfund og udnytte digitaliseringens muligheder.
- DTU skal positionere sig som samfundets førende ekspert på området for teknisk videnskab
- DTU skal være erhvervslivets foretrukne samarbejdspartner
IT-Universitetet i København (ITU)
-
Relevante uddannelser med lav ledighed og kønsmæssig diversitet
-
Styrket studietrivsel og højt læringsudbytte
-
Styrket it-forskning, der afspejler samfundets behov
-
Styrke IT-Universitetets Ph.d.-skole og fokus på at bidrage med innovation og værdi i samfundet
-
Livslang læring, der bidrager til en styrket konkurrenceevne.