Gå til indhold

Online seminar: Mediekompetence og misinformation

Det tyske Erasmus+ kontor inviterer til virtuelt seminar med fokus på digitale færdigheder og kompetencer samt misinformation. Der er mulighed for at møde kommende projektpartnere til seminaret.
  • Tid og sted
  • Hvornår 16. februar 2022 15:00 til 17. februar 2022 16:00
  • Hvor Online

Målgruppe

Seminaret er henvendt til lærere og skoleledere, der arbejder med børn i alderen 10 – 15 år (5. - 9. klasse). Deltagerne skal gerne været interesserede i at ansøge om et Erasmus+ projekt i 2022.

Til arrangementet kan Erasmus+ modtagere fra følgende sektorer deltage:

  • Erasmus+ Skole: Dagtilbud, grundskole, ungdomsuddannelse

Formål

Seminaret skaber mulighed for etablering af partnerskaber til fremtidige skolemobiliteter og eTwinning projekter under Erasmus+.

Til seminaret vil du bl.a.:

  • Lære at oprette og starte et virtuelt projekt på eTwinning platformen
  • Lære om koncepter for læringsmobilitet og blended mobilitet, tematiske samarbejdsprojekter på eTwinning platformen.
  • Modtage pædagogisk materiale til undervisning om misinformation
  • Høre om best practice eksempler på Erasmus+ projekter inden for seminarets tema og mulighed for idéudvikling til nye projekter
  • Få indsigt i, hvordan man ansøger om skolemobilitetsprojekter i Erasmus+ programmet 2021-2027

Praktisk

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen har mulighed for at sende op til tre deltagere til det virtuelle seminar.

Udgifter til rejse og ophold dækkes af Erasmus+ programmet.

For at komme i betragtning skal du udfylde nedenstående ansøgningsskema.

Ansøgningsfrist

Der er ansøgningsfrist d. 28. januar 2022

Tilmelding

Tilmelding til kontaktseminaret foregår gennem portalen Salto E-T, hvor du skal oprette dig som bruger, hvis det er første gang, at du skal tilmelde dig et seminar via Salto E-T. Vær opmærksom på, at brugernavn ikke må indeholde mellemrum.

Kontakt

Ingrid Maria Möger
Fuldmægtig
Tlf.: +45 72 31 83 42
Email: immo@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 26. juni 2024