For mange studerende kan det være svært at opleve, at man har et tilhørsforhold eller føler sig inkluderet på de videregående uddannelser. Studerende kan opleve følelsen af, at man ikke hører til fagligt eller socialt, eller ikke føler sig repræsenteret på baggrund af deres kønsidentitet, klasse, etnisk minoritetsbaggrund og ’krops kapabilitet’.
Det kan afføde et svært studieliv og påvirke præstationsforskelle mellem forskellige grupper på universiteterne.
Førende universiteter i Silicon Valley, som f.eks. Stanford University arbejder med konceptet ’mindset interventioner’, som indebærer, at man anskuer svære tider, sig selv, eller sociale situationer med fokus på 'mindset' skift i perspektiver og andre vinkler. Førende forskere på området tilbyder strategier og forslag til dette, som kan læses i rapporten. Forskerne fremhæver, at interventionerne har en ekstraordinær succesfuld effekt, da de adresserer en bred vifte af m og hjælper med at forme hvordan folk fortolker og reagerer på diverse problemstillinger, i denne case, helt specifikt indenfor rammen af diversitet og mangfoldighed.
Læs i dette indlæg fra Innovation Centre Denmark i Silicon Valley og Boston mere om:
- Mindset interventioner og ’reframing’
- Udfordringer for minoriserede grupper på videregående uddannelser og best-practices fra Stanford University
- Værktøjer til både institutioner og studerende der understøtter den akademiske vej, fremtidige karriere og liv