Gå til indhold

Horizon 2020-webinar: Andre direkte omkostninger samt tredjeparter

I dette webinar vil vi gennemgå reglerne for at lade tredjeparter deltage i projektgennemførelsen, og vi stiller skarpt på, hvornår en given udgift falder i kategorien ”other direct costs” vs. ”subcontracting”. Webinaret afholdes d. 11. november 2020 kl. 10.00.
  • Tid og sted
  • Hvornår 11. november 2020 fra 10:00 til 11:00

Indhold

I et Horizon 2020-projekt må der købes varer og tjenesteydelser fra tredjeparter til brug for projektets gennemførelse. Vi vil se nærmere på reglerne for at lade tredjeparter deltage i projektgennemførelsen, og afklare, hvornår en given udgift kan kategoriseres som hhv. "other direct costs" og "subcontracting".

Udbytte

Efter dette webinar vil du have opnået en god forståelse for, hvordan man involverer en tredjepart i et Horizon 2020-projekt korrekt, samt hvordan udgifterne til f.eks. underleverandører afrapporteres korrekt.

Målgruppe

Webinarrækken henvender sig til dig, der arbejder med projektøkonomi i Horizon 2020-projekter. Du kan for eksempel være forskningsadministrator, projektøkonom, controller eller økonomi- og regnskabsmedarbejder i en offentlig institution eller privat virksomhed.

Sprog

Webinaret afholdes på dansk.

Arrangør

EuroCenter i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.

Sådan får du adgang til webinarrummet

Du modtager et direkte link til webinarrummet, når du har tilmeldt dig.

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 28. marts 2022