Horizon 2020-webinar: Andre direkte omkostninger samt tredjeparter
- https://ufm.dk/aktuelt/arrangementer/2020/horizon-2020-webinar-andre-direkte-omkostninger-samt-tredjeparter/andre-direkte-omkostninger-samt-tredjeparter
- Horizon 2020-webinar: Andre direkte omkostninger samt tredjeparter
- 2020-11-11T10:00:00+01:00
- 2020-11-11T11:00:00+01:00
- I dette webinar vil vi gennemgå reglerne for at lade tredjeparter deltage i projektgennemførelsen, og vi stiller skarpt på, hvornår en given udgift falder i kategorien ”other direct costs” vs. ”subcontracting”. Webinaret afholdes d. 11. november 2020 kl. 10.00.
- Tid og sted
- Hvornår 11. november 2020 fra 10:00 til 11:00
Indhold
I et Horizon 2020-projekt må der købes varer og tjenesteydelser fra tredjeparter til brug for projektets gennemførelse. Vi vil se nærmere på reglerne for at lade tredjeparter deltage i projektgennemførelsen, og afklare, hvornår en given udgift kan kategoriseres som hhv. "other direct costs" og "subcontracting".
Udbytte
Efter dette webinar vil du have opnået en god forståelse for, hvordan man involverer en tredjepart i et Horizon 2020-projekt korrekt, samt hvordan udgifterne til f.eks. underleverandører afrapporteres korrekt.
Målgruppe
Webinarrækken henvender sig til dig, der arbejder med projektøkonomi i Horizon 2020-projekter. Du kan for eksempel være forskningsadministrator, projektøkonom, controller eller økonomi- og regnskabsmedarbejder i en offentlig institution eller privat virksomhed.
Sprog
Webinaret afholdes på dansk.
Arrangør
EuroCenter i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.
Sådan får du adgang til webinarrummet
Du modtager et direkte link til webinarrummet, når du har tilmeldt dig.
Handlinger tilknyttet webside