Gå til indhold

System – Spørgsmål & Svar

Generelle tekniske spørgsmål og svar til systemet for brugere af e-grant.dk

 Jeg har glemt mit kodeord

Når du skal logge ind på e-grant.dk, er det vigtigt at du husker, hvordan du oprettede dig, og logger dig ind på samme måde igen.

  • Har du glemt dit kodeord til din profil, som du har oprettet med brugernavn og kodeord?
    Læs mere her.
  • Har du glemt din adgangskode til dit NemID? Læs mere her.

Har du glemt dit kodeord til e-grant.dk?

1.
På ind på www.e-grant.dk.
Klik på fanen Brugernavn og kodeord.
Klik på Glemt kodeord.

2.
Indtast din e-mail adresse.
Klik på Nulstil kodeord.
Indtast e-mail

3.
Du får besked om at en e-mail med et link, er blevet sendt til din mailadresse.

4.
Klik på linket i den modtagne mail.

5.
Linket fører dig til en aktiverings side.

  1. Klik på Send aktiveringskode.
  2. Du modtager en SMS med koden. Indtast koden.
  3. Indtast et nyt kodeord.
  4. Gentag det nye kodeord.
  5. Klik på Nulstil kodeord, for at aktivere det nye kodeord.
Besked om at kodeordet er ændret

6.
Du modtager besked om at kodeordet er ændret. Kort tid efter bliver du omstillet til forsiden på e-grant.dk, hvor du kan logge ind med din nye kode.
Kodeordet er ændret 

Har du glemt din adgangskode til NemID?

Hvis du har glemt din adgangskode til NemID, skal du klikke på Glemt kode? Følg herefter anvisningerne.

Hvorfor har jeg ikke modtaget en aktiveringsmail?

Den hyppigste årsag er, at e-mailen er blokeret af dit spamfilter. E-mailen er sendt fra følgende adresse: noreply@e-grant.dk

Jeg er blevet logget af e-grant, og mine ændringer er ikke blevet gemt?

Pga. sikkerheden i systemet vil e-grant opfatte dig som en inaktiv bruger, hvis du ikke løbende kommunikerer med serveren. Du bliver derfor automatisk logget af efter 30 minutters inaktivitet.

Husk derfor altid at gemme undervejs.

Jeg oplever lange svartider

Tæt på ansøgningsdeadlines kan du opleve længere svartider end normalt - op til 2 minutter. Det betyder ikke, at der forekommer datatab, men blot at vores server er belastet.

Vær derfor i god tid  i en god tid med at uploade materiale op til ansøgningsrunder.

 

Nogle af mine faner mangler, når jeg har logget ind

Hvis nogle af dine faner er 'forsvundet', skyldes det som oftest, at du har oprettet to profiler. Du skal anmode om at få sammenlagt dine profiler.

Følg disse trin:

Trin Handling

1

Log på e-grant med din første bruger

Bemærk
Reglen ved sammenlægning er, at den e-mailadresse på brugeren, som du logger på med første gang, ikke vil være den, som modtager post på e-grant fremover. Det betyder, at det er e-mailadressen fra den anden bruger, som vil modtage post herefter.

2 Klik på dit navn i øverste højre hjørne
3 Klik på 'Anmod om brugersammenlægning' øverst i højre side
4

Klik på 'Fortsæt og log ud'

Resultat
Du bliver nu logget af e-grant med din første bruger

5 Klik på linket 'Klik her for at vende tilbage til loginsiden'
6

Log herefter ind på e-grant igen med din anden bruger

Resultat
Du kommer nu ind på forsiden igen

7 Klik på 'Gå til profil' i boksen
8

Klik på 'Anmod om brugersammenlægning'

Resultat
Du modtager nu følgende besked: 'Din anmodning blev modtaget og vil blive behandlet er afsluttet og vil blive behandlet snarest'. Når behandling er afsluttet modtager du en e-mail med godkendelse af sammenlægning

 

Jeg har fået en advisering om, at der er en meddelelse i e-grant vedr. min ansøgning, men når jeg logger på min e-grant profil, er der intet i indbakken. Hvad er der galt?

Det kan være, at du har flere profiler på e-grant, f.eks. hvis du har oprettet dig både med Brugernavn og kode, samt med NemID. I så fald er du nødt til at sammenlægge dine profiler for at kunne læse nyt om din ansøgning.

Du kan sammenlægge dine profiler ved at følge nedenstående guide. Bemærk, at du skal logge ind to gange. Reglen ved brugersammenlægning er, at den e-mailadresse på brugeren, som du logger på med første gang, ikke vil være den, som modtager post på e-grant fremover. Det betyder, at det er e-mailadressen fra den anden bruger, som vil modtage post herefter. 

 

Trin Handling
1 Log på e-grant med din første bruger.
2 Klik på dit navn i øverste højre hjørne.
3 Klik på ”Anmod om brugersammenlægning” øverst i højre side. 
4 Klik på ”Fortsæt og log ud”. Du bliver nu logget af e-grant med din første bruger. 
5 Klik på linket ”Klik her for at vende tilbage til loginsiden”.
6 Log ind på e-grant igen med din anden bruger. Du kommer nu ind på forsiden. 
7
Klik på ”Anmod om brugersammenlægning”. Du modtager nu følgende besked: ”Din anmodning blev modtaget og vil blive behandlet snarest”.

Når behandlingen er afsluttet modtager du en e-mail med godkendelse af sammenlægningen.

Hvis du stadig oplever problemer, bedes du kontakte e-grant-supporten.

 

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 15. november 2021