Gå til indhold

National strategi for markedsføring af Danmark som uddannelsesland 2007-2010

Forside til National strategi for markedsføring af Danmark som uddannelsesland 2007-2010
Publikation om den nationale strategi for markedsføring af Danmark som uddannelsesland. Publikation fra det forhenværende CIRIUS.
: 15. august 2007
: CIRIUS
: 2007
: 20

CIRIUS har udgivet en pjece, der giver et samlet overblik over hvilke indsatsområder, der vil blive fokuseret på i forbindelse med markedsføringen af Danmark som uddannelsesland. Markedsføringen er en del af regeringens strategi for at tiltrække højtkvalificerede udenlandske studerende til Danmark.

Strategien er udarbejdet på baggrund af en analyse af Danmarks muligheder på det globale uddannelsesmarked.

Pjecen indeholder blandt andet fire overordnede indsatsområder for markedsføringen af Danmark som uddannelsesland:

  • Mere viden om det globale uddannelsesmarked skal understøtte uddannelsesinstitutionernes strategier
  • Danmark skal profileres som er attraktivt uddannelsesland
  • Der skal udvikles målrettet information og vejledning til udenlandske studerende
  • Uhensigtsmæssige barrierer for udenlandske studerende skal fjernes

Den globale markedsføring af Danmark som uddannelsesland koordineres af CIRIUS og er forankret i Undervisningsministeriet. Strategien gennemføres i dialog og samarbejde med relevante ministerier, uddannelsesinstitutioner og organisationer.

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 20. februar 2013