Gå til indhold
Du er her: Forside Publikationer 2008 Innovation og innovationsbehov i servicesektoren

Innovation og innovationsbehov i servicesektoren

Forsideillustrations tekst mangler
Rådet for Teknologi og Innovation. Forsknings- og Innovationsstyrelsen har bedt Teknologisk Institut om at udarbejde et arbejdspapir om udviklingstendenser og dynamikker vedrørende innovation inden for serviceområdet.
: 21. december 2008
: 978-87-923-7228-4
: 44

Om publikationen

Forsknings- og Innovationsstyrelsen har bedt Teknologisk Institut om at udarbejde et arbejdspapir om udviklingstendenser og dynamikker vedrørende innovation inden for serviceområdet.

Formålet med arbejdspapiret er:

  • At præsentere væsentlige træk ved servicesektoren og serviceintensive virksomheders innovationsprocesser.
  • At belyse, hvordan servicesektoren kan typologiseres ud fra forskellige dimensioner som grundlag for bedre at kunne målrette innovationsindsatser rettet mod forskellige dele af servicesektoren.
  • At afdække behovet for ny viden på området med udgangspunkt i eksisterende evidens - nationalt og internationalt. Vægten er lagt på international litteratur og litteratur som ikke er udarbejdet til eller af Forsknings- og Innovationsstyrelsen.
  • At diskutere tilpasning og/eller udvikling af nye politiske virkemidler herunder også eventuel koordinering i forhold til internationale politik tiltag.
Senest opdateret 01. februar 2013