Gå til indhold

AI for undervisere på erhvervsøkonomiske uddannelser

Projektet udviklede seks kompetenceudviklingsforløb i AI for undervisere på erhvervsøkonomiske uddannelser på basis af den nyeste viden og teknologi. Undervisningsmaterialerne kunne bruges på tværs af forskellige læringssystemer og på forskellige niveauer for inddragelse af AI i undervisningen.

Om projektet

Projektet er udarbejdet af Copenhagen Business Academy i perioden 01.12.2019 til 01.04.2022 med midler fra Digitaliseringspuljen.

Formål

Formålet med projektet var at udvikle kompetenceudviklingsforløb i AI for undervisere på erhvervsøkonomiske uddannelser på de otte erhvervsakademier og CBS.
Netop disse leverer kandidater til de danske SMV'er, som i særlig grad er udfordrede i form af krav til markedsdynamik og agilitet. Projektet udviklede seks kompetenceudviklingsforløb på basis af den nyeste viden og teknologi, som for det første giver undervisere på de erhvervsøkonomiske uddannelser viden og færdigheder inden for AI og for det andet giver undervisere og studerende adgang til undervisningsforløb inden for områderne finansiering, markedsføring og økonomi, som kan anvendes direkte i undervisningen. 

Resultater

Projektets resultater er formidlet til de otte akademier og CBS og de udviklede
kurser er åbent tilgængelige for undervisere og studerende. 

Materialerne kan tilgås online og hentes ned til den foretrukne læringsplatform af underviseren og deles med de studerende. Der er supplerende kurser kun henvendt til underviserne, så de kan blive klædt på til at inddrage AI i undervisningen, hvad enten man vil tale om mulighederne i AI, eller selv prøve at arbejde med AI i praksis.

Et godt råd fra projektet

Det var generelt en god ide af sørge for, at undervisningsmaterialerne kunne bruges på tværs af forskellige læringssystemer og på forskellige niveauer for inddragelse af AI i undervisningen.

Kontakt

Frederik Damkjær Hansen
Fuldmægtig
Tlf.: +45 72 31 82 56
Email: fdh@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 12. december 2024