Professionshøjskolernes strategiske rammekontrakter 2022-2025
Professionshøjskolerne har sat mål for deres kerneopgaver med udgangspunkt i deres institutionsspecifikke udfordringer og styrkepositioner. Her fremgår de strategiske mål og kontrakterne for professionshøjskolerne.
https://ufm.dk/uddannelse/institutioner-og-drift/strategiske-rammekontrakter-og-tilsyn/strategiske-rammekontrakter/strategiske-rammekontrakter-professionshojskoler
https://ufm.dk/@@site-logo/UFM_logo_LI.png
Professionshøjskolernes strategiske rammekontrakter 2022-2025
Professionshøjskolerne har sat mål for deres kerneopgaver med udgangspunkt i deres institutionsspecifikke udfordringer og styrkepositioner. Her fremgår de strategiske mål og kontrakterne for professionshøjskolerne.
Københavns Professionshøjskole (KP)
- Stærke studerende – målrettet det regionale kompetencebehov
- Forskning og udvikling i undervisning og praksis – der sikrer praksisnær og professionsrettet undervisning
- Laboratorier i praksis – der bidrager til at uddanne myndige professionelle, som lykkes i og sammen med praksis
- Stærke arbejdsfællesskaber – der styrker vores studerendes trivsel og myndighed
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskolen
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole uddanner gennem mangfoldige og inkluderende læringsformer kompetente og engagerede studerende
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole forsyner dækningsområdet med kompetencer, der dækker nuværende og fremtidige behov på et dynamisk arbejdsmarked
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole understøtter livslang læring og udbyder jobrelevante kompetenceudviklingsmuligheder af høj kvalitet
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole udvikler forsknings- og udviklingsaktiviteter, der understøtter udvikling og omstilling i offentlig og privat erhverv og som bidrager til udvikling af uddannelsernes kvalitet.
Danmarks Medie og Journalisthøjskole (DMJX)
- Dimittender med relevante og efterspurgte kompetencer til fremtidens arbejdsmarked.
- Motiverede og engagerede studerende og kursister, der oplever et stort læringsudbytte og en høj grad af studieglæde.
- Udvikling, omsætning og formidling af ny viden og praksis til kompetence–, professions- og samfundsudvikling.
Professionshøjskolen University College Nordjylland (UCN)
- Reduceret dimittendledighed gennem styrkede kompetencer.
- Øget læringsudbytte og øget fastholdelse gennem styrket tilrettelæggelse af undervisning.
- Regional værdiskabelse gennem øget forskningsindsats.
Professionshøjskolen Absalon
- Forsyne arbejdsmarkedet i Region Sjælland med dimittender med relevante kompetencer.
- De studerende har et højt studieengagement, læringsudbytte og trivsel.
- Opdaterede og specialiserede kompetencer gennem styrket efter- og videreuddannelse.
- Styrkelse af forsknings- og udviklingsaktiviteterne og det regionale videnkredsløb.
Professionshøjskolen University College Syddanmark (UCSYD)
- UC SYD skal fastholde sin uddannelsesmæssige og institutionelle bæredygtighed og sikre uddannelse til hele landsdelen, herunder særligt fokus på, at der også i fremtiden er professionelle pædagoger, sygeplejersker, lærere og socialrådgivere til aftagerfeltet
- UC SYD vil bidrage til landsdelens og professionernes udvikling. De studerende skal uddannes som professionelle til et samfund i konstant udvikling
- UC SYD skal indgå aktivt i samarbejdet om den grønne omstilling i landsdelen
- UC SYD skal styrke og udvikle studentertrivslen i øget samspil med de studerende
Professionshøjskolen VIA University College (VIA)
- VIA vil styrke professionsfagligheden i uddannelse og forskning
- VIA vil understøtte den enkeltes uddannelsesvalg og gennemførelse samt sikre livslang læring til gavn for den enkelte og samfundet
- VIA vil stå stærkere sammen og udvikle fysiske og digitale læringsmiljøer, der fremmer mod, trivsel og samarbejde
- VIA vil være en videninstitution, der gennem bæredygtig udvikling bidrager til grøn omstilling af samfundet.
Handlinger tilknyttet webside
Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret
23. juni 2024