Henriks energi, humor og interesse for den enkelte studerende skaber et stort engagement blandt de studerende. De studerende lægger i deres indstilling vægt på, at der er et trygt miljø i rummet når Henrik underviser, og at han sætter en ære i, at de studerende får det størst mulige læringsudbytte. Det trygge læringsmiljø Henrik skaber, forplanter sig blandt de studerende. Når Henrik underviser er ingen bange for at række en hånd i vejret.
Prisudvalget har i deres indstilling af Henrik lagt særlig vægt på, hvordan han møder de studerende. Henrik er altid klar til at forklare de studerende mere om en teori og giver konstruktiv og anerkendende feedback. Derudover er han nytænkende, og inddrager eksempelvis podcasts og træklodser i undervisningen.
Prisudvalget har ligeledes lagt vægt på Henriks selvrefleksion og vilje til at udvikle sig. Denne kommer til udtryk ved, at han tager sig tid til at få konstruktiv kritik fra de studerende. Den feedback han får, bruger han aktivt til at udvikle sine undervisningsmetoder, så de enkelte årgange og hold får det størst mulige udbytte af undervisningen.
Med sin dedikation og nysgerrighed skaber Henrik både et motiverende læringsmiljø for de studerende og et arbejdsmiljø fyldt med viden og faglig vidensdeling blandt sine kollegaer. Henrik formår at inkludere alle i sin undervisning og gøre svære teorier forståelige. Han tænker abstrakt, og er kreativ i sin formidling af komplekst stof, samtidig med at han skaber en tydelig kobling mellem den teori der undervises i og virksomheders praksis. De studerende beskriver det på følgende måde i deres indstilling: ”Hvad der i bøgerne kan virke ulogisk eller uoverskueligt, bliver nu til en leg, samler alle i klassen og skaber tilmed et højt fagligt niveau”.
I sin forskning har Henrik samarbejdet med virksomheder, ligesom han har arbejdet som revisor i mange år, inden han blev underviser. Den tætte kobling til praksis gør, at han har fingeren på pulsen ift., den virkelighed, de studerende kommer ud til både i praktik og efter endt studie. Denne praksiskobling er også noget, de studerende fremhæver i deres indstilling af Henrik. Her nævnes det blandt andet: ”Han formår at gøre de studerende interesseret i emnet, ved at forklare HVORFOR vi lærer de ting vi gør, en egenskab som er vigtig for at motivere de studerende”.