Danmark skal vinde på kreativitet
Perspektiver for dansk uddannelse og forskning i oplevelsesøkonomien. Rapport til Videnskabsministeriet fra Arbejdsgruppen vedr. oplevelsesøkonomi
:
14. marts 2005
: Videnskabsministeriet
: 34
: Videnskabsministeriet
: 34
Om publikationen
Danmark skal vinde på kreativitet. Så kort lyder opskriften fra en uafhængig arbejdsgruppe, som anbefaler nytænkning inden for uddannelser, forskning og ledelse for at sikre flere jobs og økonomisk vækst inden for kultur- og oplevelsesøkonomien.
Arbejdsgruppen blev nedsat af videnskabsministeren i foråret 2004. Opgaven var at vurdere, hvordan universitetsuddannelserne kan styrke det økonomiske vækstpotentiale herhjemme inden for kultur og oplevelser.
I rapporten "Danmark skal vinde på kreativitet: Perspektiver for dansk uddannelse og forskning i oplevelsesøkonomien" anbefaler arbejdsgruppen blandt andet:
- at udannelserne i højere grad krydser traditionelle faggrænser
- at universiteterne samarbejder om at styrke området
- at universiteterne styrker samarbejdet om nye uddannelser med de kreative, kunstneriske institutioner på Kulturministeriets område.
Handlinger tilknyttet webside
Senest opdateret
22. februar 2013