Du er her: Forside Publikationer 2016 Evaluering af kompetencemålsstyring af læreruddannelsen

Evaluering af kompetencemålsstyring af læreruddannelsen

Evaluering af  kompetencemålsstyring af læreruddannelsen
Styrelsen for Videregående Uddannelser har i 2016 fået gennemført en evaluering af kompetencemålsstyring af læreruddannelsen. Evalueringen er foretaget af Teknologisk Institut. OBS: Rettelsesblad fra Teknologisk Institut til rapporten er tilføjet 27. januar 2017.
: 01. juni 2016
: Uddannelses- og Forskningsministeriet
: 2016
: 2. udgave - revideret d. 7. juni 2016
: 77

OBS: Teknologisk Institut har den 27. januar 2017 udarbejdet rettelsesblad til rapporten 'Evaluering af kompetencemålsstyring af læreruddannelsen'. Rettelsesbladet korrigerer teksten de få steder, hvor brødteksten ikke var i overensstemmelse med oplysningerne i tabellerne. /Webredaktionen

Med reformaftalen om den nye læreruddannelse i 2012 blev forligspartierne (V,S,DF,RV, SF og K) enige om, at der som led i monitoreringen af reformen skulle gennemføres en evaluering af kompetencemål som styringsredskab og som faglig løftestang for læreruddannelsen. Endvidere aftalte forligspartierne, at evalueringen også skal forholde sig til omfanget af området almen dannelse/kristendomskundskab, livsoplysning og medborgerskab i læreruddannelsen.

Evaluering af kompetencemålsstyring af læreruddannelsen er udarbejdet af Teknologisk Institut på vegne af Styrelsen for Videregående Uddannelser.

Senest opdateret 05. juli 2017