Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til kommunale forvaltninger og skoler
Pixi-publikationen præsenterer Forum for Koordination af Uddannelsesforsknings anbefalinger til kommunale forvaltninger og skoler om, hvordan spredningen af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis kan styrkes.
:
20. januar 2016
: 978-87-92962-54-6
: Forum for Koordination af Uddannelsesforskning
: 2016
: 19
: 978-87-92962-54-6
: Forum for Koordination af Uddannelsesforskning
: 2016
: 19
Forum for Koordination af Uddannelsesforskning blev vedtaget med Aftale om et fagligt løft af folkeskolen og skal sikre bedre effekt og koordinering af udviklings- og forskningsaktiviteterne i relation til uddannelsesområdet, herunder til folkeskolen.
Forum for Koordination af Uddannelsesforskning har i 2015 fået gennemført en analyse af spredningen af dansk forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis. Analysen er udarbejdet af Rambøll Management Consulting og er finansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (tidl. Undervisningsministeriet).
Pixi-publikationen er målrettet kommunale forvaltninger og skoler.
- Analyse af videnspredning – Spredning af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis
Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til universiteter, professionshøjskoler og sektorforskningsinstitutioner
Forum for Koordination af Uddannelsesforskning
Pressemeddelelse: Ministre vil have mere forskning ind i klasselokalerne
Handlinger tilknyttet webside
Senest opdateret
15. august 2019