Delanalyse 1a: Indhold og faglige krav i læreruddannelsen
: Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)
: 2018
: 57
Som led i analysen har svenske og norske fageksperter blandt andet vurderet bekendtgørelsens kompetencemål, eksempler på litteraturlister og 92 udtrukne bachelorprojekter i udvalgte fag på læreruddannelsen. Desuden har professionshøjskolerne redegjort for undervisernes baggrund og kompetenceudvikling samt for deres praksissamarbejde og forsknings- og udviklingsaktiviteter i tilknytning til læreruddannelsen.
Analysen udgør en del af datagrundlaget i den samlede evaluering af læreruddannelsens stærke og svage sider, som en ekspertgruppe med nordisk deltagelse har ansvaret for. Ekspertgruppen aflægger sin endelige evalueringsrapport inden udgangen af 2018.
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har på vegne af Uddannelses- og Forskningsministeriet udarbejdet de første to delanalyser til evalueringen af læreruddannelsen.
- Delanalyse 1b: Almen dannelse i læreruddannelsen
- Pressemeddelelse: Uddannelses- og forskningsministeren vil styrke faglighed og dannelse på læreruddannelsen
Kontakt
Handlinger tilknyttet webside