Gå til indhold

Ændringer i eksisterende uddannelser

Ændringer i uddannelser og uddannelsesudbud kan være en forudsætning for at uddannelserne til stadighed er relevante. Ministeriet skal godkende ændringer i eksisterende uddannelser, samt sammenlægninger og nedlukninger af uddannelser.

Vejledning til udfyldelse af skemaer

I vejledningen er der en nærmere beskrivelse af emnerne, der kan søges om, inklusive det relevante regelgrundlag og hvordan skemaerne skal udfyldes.

Vejledningen findes her:

Skemaer til ansøgning

Institutionerne kan ansøge om ændringer i eksisterede uddannelser digitalt til Uddannelses- og Forskningsstyrelsen på mailadressen udbudsaendring@ufm.dk.

Der er én årlig frist for ansøgninger. Fristen er 15. september.

Ansøgning om ændringer af eksisterende uddannelser skal ske med brug af følgende skemaer. Skemaer opdateres årligt i maj: 

Ansøgninger bliver behandlet så ændringerne, såfremt de kan imødekommes, bliver gældende fra optagelsen det følgende år. Relevante emner medtages i Optagelse.dk 1. februar i det kommende år.

Kontakt

Ida Werliin Holm
Fuldmægtig
Tlf.: +45 72 31 87 14
Email: iwh@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 22. oktober 2024