Vejledning til udfyldelse af skemaer
I vejledningen er der en nærmere beskrivelse af emnerne, der kan søges om, inklusive det relevante regelgrundlag og hvordan skemaerne skal udfyldes.
Vejledningen findes her:
Skemaer til ansøgning
Institutionerne kan ansøge om ændringer i eksisterede uddannelser digitalt til Uddannelses- og Forskningsstyrelsen på mailadressen udbudsaendring@ufm.dk.
Der er én årlig frist for ansøgninger. Fristen er 15. september.
Ansøgning om ændringer af eksisterende uddannelser skal ske med brug af følgende skemaer. Skemaer opdateres årligt i maj:
- 1. Navne- og/eller titelændring på universitets- og diplomingeniøruddannelser (Ansøgningsskema)
- 2. Navne- og/eller titelændring på erhvervsakademi-, professionsbachelor-, akademi-, diplomuddannelser og selvstændige overbygningsuddannelser (Ansøgningsskema)
- 3. Nedlæggelse af en uddannelse (Orienteringsskema)
- 4. Sammenlægning af uddannelser (Ansøgningsskema)
- 5. Opsplitning af linjeopdelte uddannelser (Ansøgningsskema)
- 6. Ændring af adgangsveje og specifikke adgangskrav (Ansøgningsskema)
- 7. Ændring af lokalt karakterkrav (Orienteringsskema)
- 8. Ændring af lokalt sprogkrav (Orienteringsskema)
- 9. Indførelse af adgangsprøve (Ansøgningsskema)
- 10. Skift af uddannelsessprog til dansk (Orienteringsskema)
- 11. Ønsker til ændringer i uddannelsesbekendtgørelser og adgangsbekendtgørelser (Skema til tilkendegivelse af ønsker)
- 12. Ændring af normeret studietid (Ansøgningsskema)
Ansøgninger bliver behandlet så ændringerne, såfremt de kan imødekommes, bliver gældende fra optagelsen det følgende år. Relevante emner medtages i Optagelse.dk 1. februar i det kommende år.