Gå til indhold

Ændringer i eksisterende efter- og videreuddannelser og nye særskilte moduler

Ministeriet skal godkende ændringer i eksisterende diplom- og akademiuddannelser og nye særskilte moduler.

Institutionerne kan ansøge om ændringer i eksisterede uddannelser digitalt til Uddannelses- og Forskningsstyrelsen på mailadressen .

Institutionerne skal vedlægge en indstilling fra det faglige fællesudvalg ved ansøgning om ændring af titel, indberetning af nye moduler, nedlæggelse af moduler og særskilte moduler eller nye uddannelsesretninger under godkendte diplom- eller akademiuddannelser. Institutionerne skal benytte Uddannelses- og Forskningsministeriets ansøgningsskemaer. 

For diplomuddannelser:

For akademiuddannelser:

Godkendelse af særskilte moduler

Institutionerne, der søger om godkendelse af særskilte moduler, skal benytte Uddannelses- og Forskningsministeriets ansøgningsskema ved ansøgning om godkendelse af et nyt særskilt modul.

Nedlæggelse af moduler og særskilte moduler 

Institutioner der søger om nedlæggelse af moduler og særskilte moduler, skal sende en mail til UFS, om hvilke moduler det drejer sig om. Titel, UVM-fagkode, ECTS for faget og dato for nedlæggelse bedes fremsendes.

Kontaktudvalg og faglige fællesudvalg

De udbydende institutioner har som led i samarbejdet nedsat et fagligt fællesudvalg for hvert af de seks fagområder. De faglige fællesudvalg varetager fælles og generelle spørgsmål inden for fagområdet. Fællesudvalgene nedsætter et kontaktudvalg, som består af minimum en repræsentant pr. fagområde. Kontaktudvalget udpeger en formand, der fungerer som kontaktperson til Uddannelses- og Forskningsministeriet. Kontaktudvalget varetager kontakten til Uddannelses- og Forskningsministeriet på vegne af fællesudvalgene.

HD-uddannelsen har sit eget fællesudvalg.

 

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 02. juli 2024