Udvikling af hybride formater vil blandt ske på baggrund besvarelse af spørgsmål som ”Hvad ved vi allerede om hybrid undervisning?”, ”Hvilke formater er afprøvet i en dansk kontekst, med hvilke erfaringer?”, ”Hvilke forståelser af de hybride muligheder eksisterer hos ledelsen af de danske erhvervsakademier?”, ”Hvordan kan hybride undervisningsformer skabe mulighed og rum for nye deltagelsesformer?” og ”Hvilke kompetencer har underviserne brug for, for at kunne designe til og udnytte det hybride undervisningsrum?”.
Projektgruppen vil løbende forholde sig til krav- og effekter blandt de tre målgrupper: Personer på og uden for arbejdsmarkedet; undervisere; og ledelsen på institutionerne.
Til grund for arbejdet vil der blive udarbejdet: 1) et litteraturreview, der afdækker state-of-the-art for hybride tilgange til undervisning i såvel i Danmark som internationalt; 2) en kortlægning af erhvervsakademisektorens forståelse af, tilgange til og erfaringer med hybrid undervisning; og 3) udvikling og afprøvning af nye hybride formater på efter-/videreuddannelses område på Dania og KEA.
Projektet sker i samarbejde mellem Erhvervsakademi Dania, Københavns Erhvervsakademi (KEA) og Aalborg Universitet
Projektet løber til og med december 2025