Den samlede erhvervsakademisektor i Danmark står midt i disse omvæltninger, fordi deres uddannelsesarbejde er så tæt forbundet med erhvervslivets praksisser.
Projektet, der udføres af erhvervsakademierne som samlet sektor, søger at kvalificere en række spørgsmål, der tager udgangspunkt i, hvilken effekt de to teknologier har på erhvervsakademiernes og deres samarbejdspartneres aktiviteter.
- Hvordan er erhvervslivet og arbejdslivet i forandring?
- Hvordan er underviserrollen i forandring?
- Hvilke ændringer er nødvendige og ønskelige i studieordninger og eksamen?
- Hvordan leder man klasserum og vidensmedarbejdere?
- Hvordan sikrer vi tillid og samhørighed i uddannelsessituationer?
- Hvad er de studerendes forventninger til vores formåen?
Projektets arbejde skal munde ud i et generelt kompetenceløft af undervisere i brugen af AI og virtuelle undervisningsformer, samt forstå praksiseffekten af de nye teknologier, herunder nye afprøvningsformer.