Samlet set har projektet i alt tre mål og resultater:
- Metode til at redesigne VVEU til online aktiviteter. Projektet udvikler en metode til at redesigne VVEU-uddannelser og -undervisningsforløb, så der integreres online aktiviteter. Her inddrages blandt andet erfaringer fra Covid-19-nedlukningen samt forskningsbaseret viden om online undervisning
- Redesign af fire moduler på eksisterende masteruddannelser. Metoden udvikles og afprøves med henblik på at redesigne og gennemføre i alt fire moduler på to masteruddannelser, så der kommer et didaktisk forankret fokus på online undervisningsaktiviteter. De redesignede mastermoduler ligger på masteruddannelserne Professionel vejledning og Voksnes læring og kompetenceudvikling på DPU, Aarhus Universitet (AU).
- Nyt mastermodul om at redesigne VVEU-undervisning til online aktiviteter. Med metoden som indholdsmæssigt omdrejningspunkt udvikles et nyt mastermodul ‘Redesign af VVEU-undervisning til online aktiviteter’ på 10 ECTS, som tilbyder didaktisk og metodisk viden om tilrettelæggelse af undervisning, der integrerer online aktiviteter.
Det udviklede mastermodul har tre fokusområder: 1) Online didaktik, 2) Læring tættere på arbejdspladsen og 3) Øget tilgængelighed.