Gå til indhold

Administrer dit tilskud fra 2025 til ungdomsudvekslinger og komptenceudvikling for frivillige og ansatte (KA151)

Er din organisation akkrediteret, og har du fået tilskud til ungdomsudvekslinger og kompetenceudvikling i udlandet for frivillige og ansatte i 2025? Her finder du de dokumenter, du skal bruge til at administrere dit tilskud.

Bilag til kontrakten

Din kontrakt henviser til disse fire dokumenter. Det er de regler, du skal følge, når du administrerer dit tilskud fra Erasmus+.

Administrative dokumenter

De administrative dokumenter hjælper dig, når du afrapporterer dit tilskud i Beneficiary Module. 

Søg om tilskud til deltagere med særlige behov

I kan søge om ekstra midler til meromkostninger (der ikke kan dækkes med standardtilskuddet) for deltagere med særlige behov. Dette ekstra tilskud kan bevilges i situationer, hvor en person ellers ville have været forhindret i at deltage i ungdomsudvekslingen eller kompetenceudviklingen i udlandet. I skal søge om dette tilskud særskilt ved at udfylde og indsende nedenstående ansøgningsskema.

Bemærk: For bevillinger tildelt i 2025 kan I anmode om supplerende tilskud (inklusion support) i perioden 1. juni 2025 til 31. maj 2026.

I Programme Guide 2025 kan du læse mere "Inclusion Support" inden for ungdomsorganisationer og  ungdomsforeninger på side 159.

Erasmus+ Programme Guide

Alle regler for et Erasmus+ mobilitetsprojekt 2025 for ungdomsorganisationer- og institutioner findes i Programme Guide.

Regler for budgettildeling til akkrediterede organisationer

Da I fik tildelt tilskud som akkrediteret organisation i 2025 skete det på baggrund af en række faktorer og prioriterede kategorier. I reglerne for budgettildeling kan du læse mere om, hvordan Uddannelses- og Forskningsstyrelsen prioriterede tildeling af tilskud.

Beneficiary Module 

Beneficiary Module (BM) er systemet til at administrere projekter med tilskud fra Erasmus+

Hvis du har spørgsmål til administrationen af jeres projekt i Beneficiary Module, så kontakt os på ufs-tilskud@ufm.dk.

ORS-Organisation Registration System

I Organisation Registration System registreres oplysninger om organisationer, der deltager i projekter med tilskud fra Erasmus+.

Se her, hvordan du f.eks. ændrer kontaktperson eller uploader dokumenter i Organisation Registration System.

Online Language Support

Online Language Support (OLS) er en hjemmeside, hvor sprogtest- og kursuslicenser administreres. 

Formidling af dit projekt

Formidling af jeres projekt er en del af administrationen af tilskud fra Erasmus+.

Behandling af data og personoplysninger

Europa-Kommissionen stiller forskellige IT-systemer til rådighed, som skal anvendes i forbindelse med administrationen af jeres tilskud fra Erasmus+. Alle data, som indtastes i de forskellige IT-systemer, bliver opbevaret i databaser hos Europa-Kommissionen.

Klagevejledning

Du har mulighed for at klage til Uddannelses- og Forskningsministeriets departement (www.ufm.dk) over retlige forhold i forbindelse med afgørelser vedrørende Erasmus+. En eventuel klage sendes til Uddannelses- og Forskningsministeriets departement (klage@ufm.dk). Du må gerne notere i overskriften/emnefeltet, at klagen vedrører Erasmus+.

Hjælp til administration

Har du spørgsmål til afrapportering eller bilag, kontakt 

Har du spørgsmål vedr. evt. ændringer i jeres godkendte mobilitetsprojekter gennemført af akkrediterede organisationer, kontakt Mai Hostrup Brunse

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 10. juni 2025

Afsendere