Jan Sturm Almind - Fredericia Maskinmesterskole
Jan Sturm Almind fra Fredericia Maskinmesterskole får energi, når han går ind i en klasse, og så er han overbevist om, at mennesker bedst lærer ved at lege sig til viden.
Lars Brian Bach - IBA Erhvervsakademi Kolding
Lars Brian Bach fra IBA Erhvervsakademi Kolding skulle i hvert fald ikke være underviser. Indtil han prøvede. Og i dag har han svært ved at huske en eneste dårlig dag fra de sidste 30 år.
Claus Bjerre og Bo From Jacobsen - UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Underviserparret fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i Odense har fundet et gyldent værktøj, der styrer deres undervisning, så de kan improvisere og være der fuldt ud for de studerende.
Jakob Egholm Feldt - Roskilde Universitet
For Jakob Egholm Feldt fra Roskilde Universitet er forskning og undervisning to uadskillelige størrelser. Og han brænder for at højne kvaliteten i uddannelsen.
Flemming Tvede Hansen og Maria Sparre-Petersen -
Det Kongelige Akademi
For Flemming Tvede Hansen og Maria Sparre-Petersen fra Det Kongelige Akademi er det nysgerrighed, der skal drive kunstnerisk læring. Og som undervisere sørger de for at tage deres egen medicin ved hele tiden at være nysgerrige på egen proces.
Henriette Lorenzen - Københavns Professionshøjskole
Det var oprindeligt det faglige, der trak Henriette Lorenzen ind som underviser på Bioanalytikeruddannelsen på Københavns Professionshøjskole. Men i dag er hun mindst lige så interesseret i pædagogik og didaktik. Det smitter positivt af på undervisningen.
Nicole Schmitt - Københavns Universitet
Som forsker vidste Nicole Schmitt fra Biomedicinsk Institut på Københavns Universitet ikke, at det var undervisning, hun manglede for at føle sig som et helt menneske. Det skulle dog vise sig.