Analyse af videnspredning – Spredning af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis
Forum for Koordination af Uddannelsesforskning har i 2015 fået gennemført en analyse af spredningen af dansk forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolen.
:
20. januar 2016
: 978-87-92962-52-2
: Uddannelses- og Forskningsministeriet
: 2016
: 109
: 978-87-92962-52-2
: Uddannelses- og Forskningsministeriet
: 2016
: 109
Forum for Koordination af Uddannelsesforskning blev vedtaget med 'Aftale om et fagligt løft af folkeskolen' og skal sikre bedre effekt og koordinering af udviklings- og forskningsaktiviteterne i relation til uddannelsesområdet, herunder til folkeskolen.
Forum for Koordination af Uddannelsesforskning har i 2015 fået gennemført en analyse af spredningen af dansk forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis. Analysen er udarbejdet af Rambøll Management Consulting og er finansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (tidl. Undervisningsministeriet). Analysen er baseret på et omfattende kvantitativt og kvalitativt datamateriale.
- Viden i spil i folkeskolens praksis – Anbefalinger til universiteter, professionshøjskoler og sektorforskningsinstitutioner
- Viden i spil i folkeskolens praksis - Anbefalinger til kommunale forvaltninger og skoler
- Forum for Koordination af Uddannelsesforskning
- Pressemeddelelse: Ministre vil have mere forskning ind i klasselokalerne
Handlinger tilknyttet webside
Senest opdateret
15. august 2019