Projekt esas

Udviklingen af et nyt studieadministrativt system er i gang. esas skal anvendes på professionshøjskoler, erhvervsakademier og nogle af de maritime institutioner. Projektet forventes afsluttet 2021.
Kontakt
Ebba Ehlers
Souschef
Tlf.: +45 72 31 95 40
Email: eeh@ufm.dk

esas erstatter det nuværende SIS, der anvender en ældre platform, som kun kan supporteres indtil 2023. Formålet med Projekt esas er at effektivisere og øge kvaliteten i det studieadministrative arbejde ved at udvikle en ny løsning, der kan sikre en stabil og effektiv understøttelse af det studieadministrative arbejde. 

esas bliver et fokuseret studieadministrativt system, som er målrettet de studieadministrative kerneopgaver og -processer. På opfordring fra de deltagende uddannelsesinstitutioner i projektet, bliver der også udviklet en selvbetjeningsfunktionalitet til esas. esas-selvbetjeningen vil i første version understøtte aktiviteter for både ansøgere og studerende. 

 

Fakta om esas

  • 21 uddannelsesinstitutioner fordelt på Professionshøjskoler (PH), Erhvervsakademier (EA) og Maritime uddannelsesinstitutioner (MAR)
  • Over 800 studieadministrative medarbejdere som dagligt bruger systemet
  • Over 105.000 studerende som tager de ordinære videregående uddannelse på PH, EA og MAR
  • Ca. 90 unikke uddannelser
Senest opdateret 13. januar 2020