Evaluering af pædagoguddannelsen
Hovedrapport om evalueringen af pædagoguddannelsen med fokus på temaerne læringskultur, videngrundlag, praktik og nyuddannedes kompetencer på det pædagogiske arbejdsmarked.
:
23. november 2021
: 978-87-94128-13-1
: Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
: 2021
: 101
: 978-87-94128-13-1
: Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
: 2021
: 101
- Bilag 1: Delrapport Videngrundlag, forudsætninger og resultater på pædagoguddannelsen
- Bilag 2: Datamateriale, spørgeskemaer og dataregister (pdf)
- Bilag 3: Kvalitative analyser af pædagoguddannelsen (EVA-rapport) (pdf)
- Bilag 4: Institutionsredegørelser (pdf)
- Bilag 5: Ekspertvurdering af fagligt niveau på pædagoguddannelsen (EVA-rapport) (pdf)
- Danmarks Statistik metodenotat (pdf)
Hovedrapporten indeholder resultaterne fra evalueringen af pædagoguddannelsen. Resultaterne bygger på en række kvalitative og kvantitative analyser, herunder analyser af registerdata, spørgeskemaer blandt studerende, dimittender, praktikvejledere, samt personaleledere for nyuddannede pædagoger. Resultaterne er også baseret på ekspertvurderinger af litteratur, kompetencemål og professionsbachelorprojekter. Dertil bygger analyserne på interviews med undervisere, studerende, institutionsledere, praktikvejledere og strategiske ledere, samt institutionsredegørelser fra professionshøjskolerne.
Desuden er der afholdt i alt ni møder med dialog- og referencegruppen i løbet af 2020 og første halvdel af 2021
Kontakt
Silas Christensen
Specialkonsulent
Tlf.:
72318932
Email:
sil@ufm.dk
Patrizia Marchegiani
Kontorchef
Tlf.:
72318914
Email:
pama@ufm.dk
Handlinger tilknyttet webside
Senest opdateret
10. maj 2022