Desuden varetager centeret kommunikation om SU til de knap 500.000 årlige SU-modtagere. Vi yder også support til de ca. 2.000 lokale SU-medarbejdere, der medvirker til administrationen på 700 institutioner/ administrative enheder.
Vores opgaver omfatter bl.a.:
- Generel administration af uddannelsesstøtteområdet
- Ansøgnings- og klagesagsbehandling vedrørende SU, herunder SU-handicaptillæg, SU til udenlandske statsborgere, indkomstkontrol, beregning af aktuel forældreindkomst og kontrol af udeboendes adresseregistrering
- Ungdomskort (i samarbejde med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og trafikselskaberne)
- Statens Voksenuddannelsesstøtte (SVU), herunder klagesager mv.
- Telefonisk vejledning og mailbesvarelse af henvendelser fra elever og studerende (SU-slusen)
- Vedligehold og udvikling af hjemmesider mv. om uddannelsesstøtte
- Support og uddannelse af SU-medarbejdere på uddannelsesstederne
- Tilsyn med SU-administrationen på uddannelsesstederne
- SU-godkendelse af offentlige og private uddannelser i Danmark
- SU-godkendelse af hele uddannelser i udlandet
- Tilsyn med Udbetaling Danmark i forhold til tilbagebetaling af lån og krav
- Vedligeholdelse af og udviklingsopgaver vedrørende it-systemer og selvbetjeningsløsninger på uddannelsesstøtteområdet, herunder teknisk hotline
- Dataanalyse på uddannelsesstøtteområdet
- Deltagelse i internationalt samarbejde om studiestøtte.
Kontorchef Theis Lundgaard Olsen
Kontorchef Thomas Fogtmann