Rapporten viser:
- Antallet af timer der allokeres til de fire kernefagområder: Læsning, skrivning og litteratur, Matematik, Naturfaglige fag og Samfundsfaglige fag samt
- Forskellen på timefordelingen i de første år i grundskolen og de afsluttende år.
I 0.-6. klasse allokeres i gennemsnit omkring 25 procent af undervisningstiden til Læsning, skrivning og litteratur, mens omkring 17 procent af undervisningstiden allokeres til Matematik. I 7.-9. klasse falder undervisningstiden til Læsning, skrivning og litteratur og Matematik til fordel for andre fag.
I 7.-9. klasse allokeres i gennemsnit 15 procent af undervisningstiden til Læsning, skrivning og litteratur og mellem 10 og 16 procent til Matematik. De færre undervisningstimer går blandt andet til mere undervisning i Naturfaglige fag, hvor andelen af undervisningstimer stiger fra i gennemsnit syv procent i 0.-6. klasse til 13 procent i 7.-9. klasse.
Danmark er fortsat blandt de lande med det største antal samlede undervisningstimer.