Gå til indhold

Webinar: Budgetlægning i Horizon Europe - omkostningskategorier i EU's rammeprogram for forskning og innovation

Webinaret sætter fokus på opbygningen af budgettet samt reglerne for støtteberettigede udgifter i Horizon Europe-projekter. Webinaret afholdes onsdag den 9. marts fra kl. 10.00 til 12.00.
  • Tid og sted
  • Hvornår 09. marts 2022 fra 10:00 til 12:00

Indhold

I dette webinar vil vil se nærmere på opbygningen af budgettet, herunder de forskellige omkostningskategorier, og hvornår de anvendes. Vi ser på reglerne for støtteberettigede udgifter i Horizon Europe-projekter; hvad kan støttes og hvad kan ikke støttes.

Vi vil i webinaret dække følgende emner:

  • Tilskudsaftalen (Model Grant Agreement) og den kommenterede tilskudsaftale (Annotated Model Grant Agreement)
  • Budgetskemaet
  • Personaleomkostninger
  • Underleverandører
  • Intern fakturering
  • Tredjeparter
  • Udbetalinger fra Kommissionen
  • Rapporteringer til Kommissionen

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i løbet af webinaret.

Dit udbytte

Du får forståelse for principperne bag budgettet i et Horizon Europe-projekt og et overblik over de støtteberettigede udgifter. På denne måde vil du være godt klædt på til at lægge et projektbudget, som opfylder EU’s regler og krav, og som samtidig sikrer en projektgennemførelse uden økonomiske overraskelser.

Målgruppe

Webinaret henvender sig til ansøgere til Horizon Europe. Det kan være forskere, forskningsadministratorer, projektøkonomer, controllere eller økonomi- og regnskabsmedarbejdere i en offentlig institution eller privat virksomhed.

Sprog

Webinaret afholdes på dansk.

Arrangør

EuroCenter i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen

Sådan får du adgang til webinaret

Du modtager et direkte zoom-link til webinarrummet, umiddelbart før webinaret afholdes.

Læs mere

Kontakt

Barbara Spano
Chefkonsulent
Tlf.: +45 72 31 95 15
Email: bsp@ufm.dk