Kortlægning af e-læring ved de videregående uddannelser
: Rambøll
: 2016
: 50
Analysens formål er at kortlægge e-læring på videregående uddannelser. Formålet med analysen er således primært at skabe et overblik over praksis, muligheder og udfordringer i forbindelse med anvendelse af e-læring. Der er i analysen alene fokus på ordinære, meritgivende uddannelser og altså ikke eksempelvis efter- og videreuddannelser.
E-læring er et bredt begreb, der dækker over en række forløb fra fuldt digitale forløb til begrænset anvendelse af teknologi i den traditionelle undervisning. E-læring kan enten gennemføres synkront, så den studerende følger undervisningen digitalt, imens den reelt pågår, eller asynkront, hvor undervisningsforløb er tilgængelige hele døgnet.
Rambøll har gennemført en kortlægning af e-læring ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og universiteter i Danmark. Kortlægningen er baseret på interview med repræsentanter fra uddannelsesinstitutionerne. Analysens formål er at kortlægge e-læring på videregående uddannelser. Formålet med analysen er således primært at skabe et overblik over praksis, muligheder og udfordringer i forbindelse med anvendelse af e-læring. Der er i analysen alene fokus på ordinære, meritgivende uddannelser og altså ikke eksempelvis efter- og videreuddannelser.
Kontakt
Handlinger tilknyttet webside