Gå til indhold

Indberetning af delvis merit

Vi har fået nedenstående fra Nicolaj Ebsen vedrørende indberetning af delvis merit:

I PH-instruks NR.1, 2015 fremgår i afsnit 1.2.5. Opgørelsesmetode, at hvis en studerende har ”opnået merit for dele af et semester opdeles indberetningen i en almindelig indberetning med nedsat varighed og en meritindberetning. Indberetningen kan først foretages, når semestret er godkendt.”

 Dette krav kan være vanskeligt at leve op til i forbindelse med ”startmerit”, idet man i SIS enten skal vente med at oprette semestermeritterne for startmeritterne til det tidspunkt, hvor resten af semesteret bliver godkendt, eller man skal oprette semestermeritterne for startmeritterne med det samme, men så huske at flytte semestermeritterne, hvis den studerende bliver forsinket eller afbryder uddannelsen.

 På den baggrund lempes kravet om, at indberetningen først kan foretages, når semestret er godkendt fsva. startmerit.

 Dvs. at det er muligt at oprette en semestermerit med det samme. Bedømmelsesdato på semestermeritten skal udfyldes med den dato, hvor I forventer, at resten af semesteret bliver godkendt. STÅ på semestermeritten skal nedskrives svarende til meritten.

Det er således ikke nødvendigt at slette eller rette semestermeritterne, hvis den studerende bliver forsinket eller afbryder uddannelsen, selvom der kan opstå skævheder ved ændret studieforløb.

 PH-instruksen vil blive rettet ved næste udgivelse.

Spørgsmål kan rettes til undertegnede eller til:

Niels Elm, Uddannelses- og Forskningsministeriets It, ufmit@ufm.dk

 Nicolai Ebsen

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 23. juni 2024