Gå til indhold

Indholdsbeskrivelse version 15.1.0.0 og patch 15.1.0.1

Der er indført følgende ændringer i SIS
  • Opfyldelse af myndighedskrav om at karakteren II, Ikke indstillet, skal tælle som forsøg. Der er samtidig indført en ny karakter LI, Lovligt ikke indstillet på de centrale karakterskalaer. Denne karakter tæller ikke som forsøg. Karakterer II fra før denne ændring i SIS er omdøbt til LI.
  • Ny web-service W017 Registrer karakter, gør det muligt at registrere eller opdatere en karakter
  • Ændringer til KOT Optagelse 2015:
  1. Forbedringer af eksisterende funktionalitet
    1. Ingen overskrivning af person-kontaktoplysninger ved indlæsning af opdateret ansøgning (Bilag opdateret)
    2. Ansøgere med adgangsgrundlag A til uddannelser med KOT gruppe 40-49 får KOT grupperne sat på ansøgningen fra A911.
    3. Adgangsgrundlag D (Dispensation) får IKKE KOT grupper fra A911
  2. Tilføjelser af nye ting på baggrund af brugerønsker
    1. Angivelse med brugerinitialer af hvem der har opdateret statusfeltet i S009 KOT Ansøgning.
    2. Ny statuskode: ”E” (Efteroptag)
  3. Ny funktionalitet i forbindelse med erhvervsakademierne

    1. Nyt faneblad (Internationale ansøgninger) i S009 KOT Ansøgning

    2. Nyt felt ”Prøve” (med flueben) plus et bemærkningsfelt i S009 KOT Ansøgning

  4. Ændringer for at understøtte ændringer hos optagelse.dk
    1. Nyt fluebensfelt vedr. den grønlandske særordning. Værdi hentes fra optagelse.dk.
    2. Årstal for bestået EUD hentes fra optagelse.dk.

 Øvrige rettelser af følgende fejl vedr. optagelse:

  • I S434 Modtagne KOT-ansøgere:  Hvis behandlet sættes til "J" for en ansøgning med status "ikke-indlæst" bliver den aldrig indlæst.
  • Langsom søgning i S009Når der afgrænses på "Kun angivet KOT-gruppe" og "KOT-gruppe" vises forkert antal elever i loggen.
  • S009: Ved søgning i "Ansøgning" tages der ikke hensyn til begrænsninger i feltet Tildelt studiest.
  • Ved import med S432 kommer der en forkert bemærkning i loggen vedr. points i loggen.

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 23. juni 2024